vega77 Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Jeg har ett ZTE MF110/MF636 modem. Bruker opensuse 12.2 Har lagt inn informasjon i networkmanager og får logget på. Alt ser ut til å virke med pålogging men kommer ikke på nett. Oppkobling til en vpn på jobben går helt fint. Denne har fast ip. Fant ipadressa til vg.no og får pinget denne (195.88.55.16) men pinger jeg www.vg.no får jeg ikke svar. Har prøvd å legge inn telenor sin dns og opendns med samme resultat. Så jeg skjønner ingenting. Noen tips ? Endret 21. januar 2013 av vega77 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 cat /etc/resolv.conf nslookup vg.no Hva er output? Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 cat /etc/resolv.conf nameserver 217.13.7.140 nameserver 217.13.4.24 domain site nslookup vg.no ;; connection timed out; no servers could be reached Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 De nameserverne svarer hvertfall ikke for meg på ICMP. Du sa du hadde nevnt et par servere, hva med å editere /etc/resolv.conf og prøve googles? Dette er det eneste som skal stå i fila: nameserver 8.8.8.8 Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 Takk så mye for hjelp ! :) La inn telenor dns og opendns i tilegg i /etc/resolv.conf Skriver nå via mobilt bredbånd så nå virker det. Noe merklig at den ikke godtok dns skrivd inn via network manager. Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 De som lå inne er nok nextgantel sine Kommer opp endel om ngt ved googling. La inn google sin dns også som du foreslo Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Flott! En ting som kan være viktig er at dersom du bruker f.eks Ubuntu eller en annen distro som bruker resolvconf så blir /etc/resolv.conf overskrevet hver gang nettverket starter. I så fall tror jeg du må legge det inn i /etc/resolvconf/resolv.conf.d/base, men jeg er ikke sikker på om det er helt rett måte å gjøre det på. Endret 21. januar 2013 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå