AnonymDiskusjon Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Hei, jeg hendvenner meg til Diskusjon.no med et stort problem som jeg sliter med. Jeg kjenner ikke til mange folk med kunnskap om dette, så andre sine meninger/råd ville hjulpet enormt. Dilemmaet ligger i et skilsmisse mellom min mor, (opprinnelig utenlandsk) og en norsk mann. Jeg selv er 20 år og har bodd i Norge de siste 10 år av mitt liv sammen med min mor og nåværende stefar. Jeg vil starte med å si det mest åpenbare som er at min "stefar" giftet seg med min mor med et eneste mål, å bruke noen til å bygge seg opp i livet. Hovedsaklig like etter ekteskapet tok han opp store lån hvor begge parter måtte skrive under, slik at han hadde oppstarts penger til å starte sitt eget private firma. Etter et par år gikk dette firmaet konkurs, han måtte gi vekk/selge det meste, men mye gjenstod pga. suksess i firmaet og alt var i hans private navn og firma. Her kommer problemet, han startet et nytt firma men i løpet av alle år har han nektet å gi min mor noe info eller innsikt på hvor pengene har gått, hva det blir brukt på eller hvilke konto det står på etc. Alt i alt, hun ble brukt som en dørmatte for å at han kunne leve et liv med pute under ræven sin. Nå etter 10 år så ender dette i skilsmisse, men med tanke på at min mor aldri hadde noe penger i første omgang og huset som han eide før ekteskapet, ble solgt for å drive firmaet sitt - så må hun forlate ekteskapet med tomme hender og ingen mulighet til å starte ett nytt liv ved å skaffe seg et sted å bo. I tillegg bør jeg informere at jeg jobbet i hans private firma i 2år, hvor ved slutten av arbeidstiden(ønsker å dra tilbake til studier) - Endte opp med å kjøpe firmaet materiale/produkter ut av min egen konto for 5000,- Når jeg returnerte til stefaren min med kvitteringene så nektet han å gi meg penger for dette, som en liten bonus i lommeboka si siden jeg snart forsvinner ut av livet hans alikevel. Dette er i grunn problemet mitt, og håper noen her har litt kunnskap om slike situasjoner. Kan gjerne komme med mer info. ang saken etterhvert, men alle råd/tips blir satt pris på. Takk. Anonym poster: b88a4adc0a67e55cd3a96fe7113c31c7 Anonym poster: b88a4adc0a67e55cd3a96fe7113c31c7 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Litt å lese på http://www.lovdata.no/all/hl-19910704-047.html#map014 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå