Gå til innhold

Tips og innspill til London weekend.

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjæreste bestilte en weekend i London for en stund siden og nå nærmer det seg avreisedato.

Har egentlig ikke tenkt noe over det, og vil nå prøve å sette opp en liten plan for hva vi skal gjøre, sånn at vi får mest ut av turen og ikke glemmer noe.

Vi kommer frem til London ved 12 tiden på Torsdag. Vi skal bo på Pestana Chelsea Bridge Hotel.

Det vi tenkte å gjøre Torsdagen var å komme oss på hotellet og få sjekket inn og få oss en lunsj. Deretter dra på et kjøpesenter. Har funnet frem til å dra på et som heter Westfield? Noen innspill her? Fruen er interessert i å shoppe klær.

Deretter ta en rolig kveld med god mat og kanskje en kino eller noe.

På fredagen tenker vi å utforske gatene i London. Oxford Street, Regen Street og Bond Street. Har vel funnet frem til at her er det masse bra butikker?

Store deler av dagen går sikkert til det vil jeg tro. Så har dama planlagt at vi skal på en slags musikal med løvenes konge på kvelden.

Lørdag har vi ikke funnet ut av hva vi vil fra morgenen av. Men jeg er interessert i fotball så jeg fant ut at QPR spiller kamp mot MK Dons i cupen. Dette er noe jeg ville fått med meg, men usikker på om det blir noe liv på kampen ettersom det er cup.

Søndag er det avreise.

Noen som har noen tips eller innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lørdag har vi ikke funnet ut av hva vi vil fra morgenen av. Men jeg er interessert i fotball så jeg fant ut at QPR spiller kamp mot MK Dons i cupen. Dette er noe jeg ville fått med meg, men usikker på om det blir noe liv på kampen ettersom det er cup.

Anbefales. Det er alltid liv på cupkamper, spesielt på mindre stadioner som Loftus Road. Prøv å skaffe billetter blant bortefansen, da garanterer jeg deg at det blir litt trøkk.

Lenke til kommentar

Jeg har bodd i London, og vært mye på Westfield ved Hammersmith. Det er et veldig stort og bra senter. Oxford Street er ikke det helt store, veldig kaotisk med haugevis av turister. Det finnes derimot mange sidegater med butikker som ikke er kjedebutikker. Ta dere en tur innom sidegatene, og kanskje også Notting Hill.

Ellers så har jeg faktisk bodd på Pestana Chelsea Bridge Hotel, og det er et veldig fint hotell.

Når det gjelder fotball, så er stemningen ofte bedre på mindre og mer intime stadioner, så en cupkamp med en championship-klubb er nok slettes ikke dumt.

God tur!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom det er fint vær, kan London Eye være en grei opplevelse. Turen (1 runde) tar litt under 1/2 time, på det høyeste er du ca 140 m over Themsen, og du ser mye av byen. Vær tidlig ute (ved åpningstid), det blir ofte lange køer mot lunchtider.

For shopping er det mye triveligere, og ikke minst roligere, i området nord for Covent Garden, opp mot Oxford St. Her ligger på enkeltbutikker og et par små butikksentre.

Husk at du kan få momsen tilbake når du shopper i England. Ta med pass. Sjekk at butikken du handler i tilbyr TaxFree shopping. Sjekk at alle skjema fylles ut og stemples korrekt. Ta med alle kvitteringer og alle varer du har handlet til tax refund på flyplassen, få stemplet skjema, oppgi det kredittkortnummeret du vil ha momsen tilbakeført på, og etter noen dager/uker(?) er det tilbakeført. Det trekkes litt for behandlingen, men vi har fått tilbake ca 14%, og det blir det noen kroner av dersom du for eksempel skulle la deg friste til å kjøpe for eksempel en iPad på en av Londons Apple Store.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Når det gjelder fotball, så er stemningen ofte bedre på mindre og mer intime stadioner, så en cupkamp med en championship-klubb er nok slettes ikke dumt.

Bare for å pirke litt, ingen av lagene spiller i Championship. QPR er i Premier League mens MK Dons hører til i League One.

Går forresten en Championship-kamp også på samme tidspunkt. Charlton mot Sheffield Wednesday. Alltid god stemning i lavere divisjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...