Gå til innhold

[Løst] Asus eller Sapphire

samobil

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc snart og har tenk litt på skjermkort, siden jeg skal for det meste bruke den til spilling, men har ikke bestemt meg helt ennå. Har sett på Sapphires 7970 ghz vapor-x og asus rog 7970 matrix. Jeg lurer derfor på om det er verdt å bruke ekstra peng på asus kortet over sapphire sitt kort og hva er forskjellen mellom vanlig 7970 matrix (ikke platinum) og 7970 matrix platinum?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellene mellom produsentene kan være kompononenter, slik som kondensatorer osv, er fra andre underleverandører. Personlig har jeg ingen dårlige erfaringer med verken Sapphire eller Asus (Hadde 9800 Pro, X800 X1950Pro og 3870x2 fra Sapphire, alle gode kort som kun ble byttet ut pga. nyere kort, og har nå et 6970 fra Asus,)

Forskjellen mellom Matrix og Matrix Platinum er at MP har 50MHz høyere GPU clock, og "600" MHz raskere minne.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Selv har jeg Sapphire HD 7970 3GB "GE", og er veldig fornøyd med det. Solid ytelse, greit støynivå (går aldri over 60% fan speed, du hører kortet suser litt på 60%) (spesielt med Fractal Design Define R3 kabinettet, som har 2x140mm vifter i toppen, hvor støy fra skjermkortet kommer lett igjennom)..

Men om Asus sitt kort er verdt nesten 1000 kr er nok subjektivt. Eneste fordelen er at de korta har den beste kjøleren av 7970 korta, som støyer minst. Men jeg ville spart penga og gått for Sapphire, anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...