Gå til innhold

Billettkontoret

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men selv om de har en eller annen liten disclaimer på siden sin, så er vel dette organisert svartebørshandel? Noe jeg trodde var kriminelt. Og da er det jo ikke så rart at folk har hatt problemer med de :wink:

Jeg la linken bare inn for å høre om det var noen som hadde mer peiling enn meg på akkurat dette. Svartebørshaier er noe av det værste jeg vet :evil:

Lenke til kommentar
nei det er ikke lov i det hele tatt.

lurer på å melde de til politiet, eller et annet organ..

Hvorfor slenger du ut sånne påstander? Ikke dokumenterer du det på noen som helst måte, for det finner du uansett ikke.

Det er helt lov å kjøpe en vare for å selge den videre dyrere. Akkurat like lovlig som å hamstre melk før bøndene streiker eller kjøpe datautstyr for å selge det til dobbel pris etter et år.

Lenke til kommentar

Svartebørs handel ER ulovlig. Jeg har skrevet noen poster i en annen tråd om akkurat dette.

Sitat vakthavende på politiets sentralbord "Det er ulovlig, men ressurssituasjonen gjør at politiet i stillhet har godtatt dette. Men vi er godt kjent med problemet".

Lurer på hva som hadde skjedd om politiet plutselig mottok en strøm av anmeldelser på svartebørshandel? De hadde nok blitt henlagt, men mange anmeldelser som blir henlagt ødelegger statistikken over saker som blir oppklart. En tilstrekkelig lav oppklaringsprosent vil garantert tiltrekke oppmerksomhet og etterhvert bli gjenstand for kritikk. Da vil de til slutt kanskje få nok ressurser?

Lenke til kommentar
nei det er ikke lov i det hele tatt.

lurer på å melde de til politiet, eller et annet organ..

Hvorfor slenger du ut sånne påstander? Ikke dokumenterer du det på noen som helst måte, for det finner du uansett ikke.

Det er helt lov å kjøpe en vare for å selge den videre dyrere. Akkurat like lovlig som å hamstre melk før bøndene streiker eller kjøpe datautstyr for å selge det til dobbel pris etter et år.

Jepp. der tok jeg grundig feil.. derfor er posten min slettet..

fordi det er ingen som kan nekte noen å kjøpe biletter å selge de videre (til samme pris).. det de gjør er å omgå dette med en skyhøy frakt kostnad.

Dermed er det ingen som kan gjøre noe..

Lenke til kommentar

Oppdatering:

Det er tydelig at svartebørshandel befinner seg i et "grenseland".

Se denne artikkelen.

Da jeg snakket med politites vakthavende, så hun det var ulovlig. Vedkommende politibetjent i artikkelen nevnt i linken sier noe annet. Vet ikke politiet helt selv hvordan de skal håndtere denne saken? Er lovgivningen rett og slett for uklar?

Et problem er det uansett.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at personen du traff på politiets sentralbord er jurist, men det er jo ikke jeg heller.

Men uansett:

Du kan selge så mange billetter du vil til den prisen du vil, hvis

du ikke bryter Lov om pristiltak § 2, som sier at det er forbudt å

ta priser som er urimelige. Hvis markedet er villig til å betale prisen, kan ikke prisen kalles urimelig. Kanskje brød til kroner 100 pr stk hadde blitt fanget av loven, men Metallicabillett til under 2000, det tviler jeg på.

Lenke til kommentar

buskmann: Ervervelse av offentlige arrangementer til egen person er ikke lovlig. Som du ser av postene mine ovenfor, ligger hele problematikken i et tåkeland. Vanskelig å konkludere med noe, men en ting er sikkert, at det foregår, og at det får fortsette uforstyrret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...