tyldum Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Han hadde ikke den nye type kabelen første gangen. De gamle kan man sette feil vei Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 EINN D!!.. Oppstarten takler ikke keyboard med USB -> PS2 overgang.. Nå rocker jeg gata igjen og hovedkortet har det som plummen i egget. Ikke start med sånne lumskheter Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 CD-spillere og -brennere kan ikke 'kjøre' raskere enn ATA33. Noen gang prøvd å koble til en harddisk på samme kabelen? Går den da med ATA33-hastighet? NEI! . Visste du at noen DVD spillere kjører ATA66?? Jeg skal ikke påstå at den tregeste IDE enheten på en kabel setter hastigheten. Men i følge MANGE innlegg på dette forumet gjennom lange tider har det blitt sakt. Min egen erfaring er at jeg får bedre ytelese tester på mine disker med å kjøre dem på egen kabel. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 CD-spillere og -brennere kan ikke 'kjøre' raskere enn ATA33. Noen gang prøvd å koble til en harddisk på samme kabelen? Går den da med ATA33-hastighet? NEI! . Visste du at noen DVD spillere kjører ATA66?? Jeg skal ikke påstå at den tregeste IDE enheten på en kabel setter hastigheten. Men i følge MANGE innlegg på dette forumet gjennom lange tider har det blitt sakt. Min egen erfaring er at jeg får bedre ytelese tester på mine disker med å kjøre dem på egen kabel. Litt avsporing, men å sammenlikne det å dele kanalen med en CD-ROM opp mot å ha hele kanalen for seg selv går ikke, og er helt på siden av debatten. Utsagnet var om hele ide-kanalen bli begrenset til tregeste enhet, noe den ikke blir. Kommuniseres det mellom HD og CD-ROM så vil jo selvfølgelig den tregeste bestemme hastigheten der og da, men dersom CD-ROMen ikke er i bruk vil den ikke begrense hastigheten til HDen på samme kanal. Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 Uansett er det bedre og raskere å ha disker på den ene kontrolleren og brenner på den andre (da mener jeg hvis man skal brenne noe fra disken etc).. Kjører hvertfall begge diskene på ene kontrolleren nå, håper ikke ytelsen på den nye disken blir svekket pga dette. Skal uansett kjøre alle spill / OS fra denne disken, mens den gamle blir bare brukt som musikk/film lagringsplass. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 De enhetene du bruker mest samtidig bør være master på hver sin kanal. Før CD-brennerne kom med beskyttelse mot buffer underrun var det vanlig at folk som hadde HD'en og brennern på samme kanal slet med at brennern ikke fikk data fort nok. Best ytelse får man ved kun en enhet på hver kanal. Har man 2 harddisker bør man sette dem på hver sin ide-kanal for å få best ytelse. CD-ROM/brenner/DVD brukes neppe like ofte som HDene og kan være slave på hver sin kanal. (Ikke ha HDen du brenner mest fra på samme kanal som brenneren) Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 Ah, så da er jeg litt gammeldags i tankengangen. Takk tyldum. Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Jeg installerte XP på ATA 133 disken mens ATA 100 disken sto som slave på samme kontroller. Nå når jeg prøver og fjerne ATA 100 disken fra kontrolleren vil ikke ATA 133 disken boote, heller ikke hvis jeg flytter ATA 100 disken til en annen kontroller. ATA 133 disken vil ikke boote uten at ATA 100 disken er som slave på den samme kontrolleren som den. Hva har jeg gjort galt? Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Hvordan kan jeg dele opp i partisjoner med disk management hvis jeg har laget en hel partisjon av disken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå