Gå til innhold

Sensuren i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, da fikk man bekreftet hvordan den Statlige sensuren av norske massemedia fungerer:

http://www.aftenpost...se-7095972.html

Siden bistanden er en politisk prestisjesak for samtlige regjeringer siden 1970-tallet, så er neddyssing av dette ikke ovveraskende.

Men det er ikke somom dette ikke var informasjon man lærte på skolen. Samfunnsfagslærerene mine har siden 1999 (når jeg hadde samfunnsfag for første gang), har det blitt presisert til meg og mine klassekamerater at u-hjelp, bistand, og veldedige formål, resulterte i at mindre enn 5% av pengene gavnet de man har intensjonen om å hjelpe.

Jeg har alltid sagt at vil man hjelpe folk i Afrika, eller andre steder med stor nød for befolkningen, så bør man ta ett år fri og bygge skoler/undervise, eller grave brønner. Opplæring i moderne jordbruk er og en verdig sak. "gi en mann en fisk...osv".

Jeg var forberedt på å kritisere deg for din anti-stat-retorikk, som du tilsynelatende har en unendelig mengde av, men jeg følte jeg skulle være litt konstruktiv ;-)

Jeg er for å opphøre hall pengestøtte, og gi folk muligheten til å gi praktisk hjelp som alternativ til verneplikten i U-land. 500 unge mennesker med grunnlegende kunnskap om brønn-graving og konstruksjon kan hjelpe hundre ganger fler mennesker enn flytende cash gjør.

-frank

Lenke til kommentar

Bistanden er først og fremst til for nordmenn. En gang i blant får nordmannen og i enda større grad nordkvinnen dårlig samvittighet for sin velstand, og da føles det godt å legge en generøs sum penger i en børse. Da har man gjort sitt for verden og kan gå tilbake til hverdagen med god samvittighet.

Varige løsninger med hjelp til selvhjelp, som å senke tollmurene, skal man ikke ha noe av. Disse menneskene skal være fattige slik at vi kan få betalt vår avlat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Bistanden er først og fremst til for nordmenn. En gang i blant får nordmannen og i enda større grad nordkvinnen dårlig samvittighet for sin velstand, og da føles det godt å legge en generøs sum penger i en børse. Da har man gjort sitt for verden og kan gå tilbake til hverdagen med god samvittighet.

Varige løsninger med hjelp til selvhjelp, som å senke tollmurene, skal man ikke ha noe av. Disse menneskene skal være fattige slik at vi kan få betalt vår avlat.

Det vil ikkje hjelpe om vi senker tollmurane, alt som ville skjedd er at andre land ville solgt fleir varer til oss. Problemet til dei fattige landa er heller at dei ikkje greier å produsere gode og billige nok produkt. Det du i såfall måtte gjort er å lage eit kvotesystem for import av varer frå fattige land.

Lenke til kommentar

Problemet til dei fattige landa er heller at dei ikkje greier å produsere gode og billige nok produkt.

Neivel? På hvilken måte tenker du da? Jeg vet med rimelig sikkerhet at det er ganske billig å drive diverse former for jordbruk i sørøst-afrika, selv med lav produktivitet.

Jeg klarte virkelig å spore av denne..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...