Cooky Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Det har hendt en del ganger at når jeg prøver å få time hos en lege som ikke er min fastlege at jeg ikke får time, og får beskjed om å heller gå til min fastlege. Dersom jeg hadde meldt meg ut av fastlegeordningen, ville jeg da mest sannsynlig fått time hos disse legene som tidligere bare har henvist meg til min fastlege? - Hvilke positive sider har det å ikke være en del av fastlegeordningen/ikke ha en fastlege? - Hvilke negative sider har det å ikke være en del av fastlegeordningen/ikke ha en fastlege? Endret 21. januar 2013 av Cooky Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Fastleger plikter å prioritere pasientene på sin fastlegeliste, så da havner du fort bakerst i køen. 3 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Du har sikkert ein legevakt i området du kan gå til dersom du ikkje har fastlege. Eg har prøvd å få time på legesenter utan legevakt, men det gjekk ikkje. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Det er forresten leger som ikke er med i fastlegeordningen, men de er gjerne dyre. 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Du kan ikke velge å ikke ha en fastlege. Men du kan velge å bruke privatklinikk (hvis du har råd). Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 Du kan ikke velge å ikke ha en fastlege. Men du kan velge å bruke privatklinikk (hvis du har råd). Jo, det kan jeg. Det er forresten leger som ikke er med i fastlegeordningen, men de er gjerne dyre. Offentlige leger også? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Du kan ikke velge å ikke ha en fastlege Tullprat. Du kan fint melde deg ut av fasltegeordningen. 2 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Storoklinikken har vel ikke slik fastlegeordning? Har vært der tidligere og der kan man velge og vrake i de tilgjengelige legene. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Tullprat. Du kan fint melde deg ut av fasltegeordningen. Javel? Kan man melde seg inn igjen senere da? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Javel? Kan man melde seg inn igjen senere da? Jepp. Ingen fare der.https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do 1 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 (endret) Det er forresten leger som ikke er med i fastlegeordningen, men de er gjerne dyre. - Gjelder dette leger som jobber i det offentlige også? - Hvor dyre snakker vi om her, og gjelder frikortet for disse også? - Finnes det en liste med oversikt over leger som ikke er med i fastlegeordningen? Endret 29. januar 2013 av Cooky Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Nei, nei, ganske dyre, nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå