Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny hovedenhet til Audi A3


Anti LFC

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har en Audi A3 2011 mod med Audi Concert.. Jeg er lysten på å gjøre en del oppgraderinger. Først og fremst vil jeg bytte ut hovedenheten. Da jeg er veldi glad i at ting ser så originalt ut som mulig har jeg falt litt for Dynavin sine løsninger. Men dette er ganske dyrt (ca 8000kr) og jeg har lest mye rart om de på nett. Har også sett litt på Pioneer men aner ikke hvilken modell som kan passe bilen min best.

 

Ønsker også å oppgradere til DAB eller DAB+ mens jeg er i gang.

 

Kravene jeg stiller til hovedenheten er følgende;

 

- Ikke for pragende design. Må kunne ha lys i samme farge som resten av interiøret.

- Bluetooth. Må kunne spille både musikk og ta i mot samtaler uten for mye styr.

- Ok skjerm

- DAB

- Gjerne Navi og mulighet for ryggekamera, men disse er ikke noe must have.

- Enkel i bruk. Her skjønner jeg at Pioneer skårer høyt.

- Absolutt maks 10 000kr, men gjerne 5000kr.

 

Setter pris på alle forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så veldig bra ut den Pioneeren. Vil jeg kunne koble den til slik at AUX-inngangen i midtkonsollen fortsatt vil fungere som normalt? :-)

 

Det ser ut til at den har aux på baksiden, og jeg regner med at ledningen frem til mittkonsollen din bare er en skjøtledning, så det vil nok gå bra.... Du vil trenge riktig iso-overganger for å montere ny spiller, og de finner du her: http://transmedia.mystore.no/index.php/cPath/1453_1162_1165 jeg er ikke sikker på hvilken du skal ha, og det avhenger av rettkontroll osv, men hvis du hører med tranmedia, så finner han riktig til deg ;)

Lenke til kommentar

Ok :) Har lokal Pioneer-forhandler så kan godt være jeg drar innom der og får de til å fikse det for meg. Får jeg noe bedre fra pioneer hvis jeg legger på et par, tre tusen, eller blir det bare smør på flesk?!

 

Lydmessig så blir det nok ikke noe bedre, da må du mye opp i pris, men du får vel litt mere dilldall sikkert.

Kjenner jeg er litt skeptisk til at den lokale sjappa har de rette overgangene til deg, men du kan jo høre ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Med Concert har A3 10 høyttalere (8 dersom du har 3-dørs) og ekstra forsterker i bilen (fra fabrikk), tilkoblet via utgangene på hovedenhet. Finnes det overgang som gjør at man kan bruke forsterker og sub(ber) med ny hovedenhet?

Lenke til kommentar

Hvis ikke så får jeg sende en mail til transmedia! :-) Tror du dette ryggekameraet vil kunne kombineres med pioneer-spilleren? Originalt kamera syns jeg er alt for dyrt, tatt i betraktning at spesifikasjonene er de samme...

 

Ja, det ser ut til at det kamera har helt standard tilkobling, så det skal nok gå bra.

 

Zanta, her har du overgang til orginalforsterker: http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/1453_1162_1165/products_id/2322 eller denne hvis det er 07mod eller nyere: http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/1453_1162_1165/products_id/2329

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Begge disse er for BOSE-opsjonen, som jeg ikke har. Jeg har en 2012 med original Concert, 10 høytalere og forsterker. Litt usikker på hva som drives av hva, men det sitter en sub eller to i sideveggen i bagasjerommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...