ragstr Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Får ikke tilgang til nettverk for smart tv med innebygd wifi! Jeg har forsøkt å flytte ruter og endre kanal på ruter, etter anbefaling...mislykket! Kan noen bidra med tips til andre tiltak? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Du må nesten si hvilken router og TV du har og hva som er problemet (hvor langt kommer du?). Lenke til kommentar
ragstr Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Du må nesten si hvilken router og TV du har og hva som er problemet (hvor langt kommer du?). Lenke til kommentar
ragstr Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Det er en Jensen 1000 ..et el annet. Jeg kommer inn på tv(Grundig)og finner nettverket men passordet tar den ikke- mislyktes er svaret... Lenke til kommentar
Hurlumhej Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Gå inn på routeren og fjern passordet og se om det funker da, vis det gjør det er det kanskje en simpel skrive leif? Lenke til kommentar
ragstr Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Gå inn på routeren og fjern passordet og se om det funker da, vis det gjør det er det kanskje en simpel skrive leif? Jeg vet ikke hvordan passord kan fjernes, dessuten vet jeg det er riktig. Andre forslag? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Husk at det er viktig å bruke rett STORE og små bokstaver. Ved problemer, så kan det lønne seg å forenkle mest mulig. Start med å legge inn nytt navn (SSID) i router og uten kryptering. Logg så inn på denne med TV. Fungerer det, så er neste trinn å forsøke WEP-kryptering, deretter WPA. Kan lønne seg å bytte navn slik at det ikke blir noe tull med evt gamle krypteringsnøkler som ligger lagret. Hvis det finnes nyere firmware til TV, så kan det hende den løser problemet. Det samme gjelder også routerens firmware. 1 Lenke til kommentar
ragstr Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 Husk at det er viktig å bruke rett STORE og små bokstaver. Ved problemer, så kan det lønne seg å forenkle mest mulig. Start med å legge inn nytt navn (SSID) i router og uten kryptering. Logg så inn på denne med TV. Fungerer det, så er neste trinn å forsøke WEP-kryptering, deretter WPA. Kan lønne seg å bytte navn slik at det ikke blir noe tull med evt gamle krypteringsnøkler som ligger lagret. Hvis det finnes nyere firmware til TV, så kan det hende den løser problemet. Det samme gjelder også routerens firmware. Dette skjønner jeg ikke noe av!? Jeg vet at passord tilnettverk er riktig mht små og stor bokstaver etc Jeg kommer inn med det på div pc'er og telefoner...Vet dere om det kan være at routeren er for dårlig? Den heter Jensen 1000G v2. Folk spør om hvor mange antenner den har, men den har ingen... Dette skjønner jeg ikke noe av!? Jeg vet at passord tilnettverk er riktig mht små og stor bokstaver etc Jeg kommer inn med det på div pc'er og telefoner...Vet dere om det kan være at routeren er for dårlig? Den heter Jensen 1000G v2. Folk spør om hvor mange antenner den har, men den har ingen... Lenke til kommentar
ragstr Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 Nå har jeg satt pc'en der som tv står og den viser gode signaler på nettverket...noen foreslo for meg å sjekke det. Er det tv som det er noe feil med da? Den er jo ny. Den er koblet til kabeltv via hdmi1 og står på den hele tiden, skal den over på annen kilde? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Du kan prøve følgende løsning:. Logg deg inn på routeren din med en PC. Gå så inn på innstillingene for trådløs (wifi) og sett kanalvalg til kanal 1. Se om dette fører til at du får forbindelse. Lenke til kommentar
ragstr Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 Du kan prøve følgende løsning:. Logg deg inn på routeren din med en PC. Gå så inn på innstillingene for trådløs (wifi) og sett kanalvalg til kanal 1. Se om dette fører til at du får forbindelse. Det har jeg gjort, har prøvd kanal 1, 6 og 11...hjelper ikke. Fatter ikke at ting skal være så håpløse, hvem er det som kan hjelpe i slike tilfeller, hater slike dataopplegg! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Spørsmålet er om det er signalstyrken eller noe feil med nettverk i TV? Du kan jo sette routeren i nærheten TV (behøver ikke internettilkobling). Får du forbindelse da, så var det signalstyrken som er for dårlig. Det er ikke alltid like gode antenner og løsninger i diverse utstyr... Lenke til kommentar
ragstr Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 Så ved en tilfeldighet at dato og år sto oppført med jan. 1970...er det mulig??? Endret den og fikk plutselig tilgang...fatter ikke hvorfor den sto på den dato/år. Var inne en stund og prøvde de oppsatte nettsidene men hadde plutselig ikke tilgang lenger, igjen sto dato/år jan1970...Ja ja da er det vel håp da, har jo kommet inn et par ganger nå i kveld.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå