Bllink Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Hei. Satt å redigerte bilder i photoshop, så plutselig går alt super langsomt og alt henger. Så trykker eg opp oppgavebehandlingen. Til og med den klikker. Finner ingen andre metoder enn å restarte maskina. Starter een opp igjen, så står der etter Asus logoen. Disk failure.. press ctrl alt delete to reset. Så eg kommer meg ingen vei her. Noe EG kan gjøre med dette? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Nei, det eneste er å sende den inn, eller bytte disk selv Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Kom meg endelig inn etter mye om og men! Ser ut til at det meste funker som før. Kan dette være starten på en disk som vil ta kveld snart? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Kom meg endelig inn etter mye om og men! Ser ut til at det meste funker som før. Kan dette være starten på en disk som vil ta kveld snart? Har du kjørt virus sjekk og disk scan? Kjør et skikkelig virusprogram som er oppdatert, feks windows essentiel, som er gratis. BmOnline Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Nei. Jeg kjørte en disk kontroll, gjennom Egenskaper på C: disken. Satt den på kl 21 mandagskveld, og var kun komt til 13% når jeg la meg klokka 23:30 Neste morgen kom jeg til en avslått pc, som startet like fint som den fjorde før denne feilen kom. Så nå virker alt som det skal være igjen (håper jeg) EDIT: JA, en disk scan kan man også si Endret 23. januar 2013 av Bllink Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Ta backup av viktige ting. Om det er feil på disken kan den plutselig være kaputt i morgen. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Complexity har et meget godt råd her. Hvis disken din holder på å gå tom for ledige sektorer så vil disken din plutselig ta kvelden og da er alle data tapt. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 Vet dere om noen gratis nettsider som funker bra? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Google drive og dropbox er fine gratis tjenester for å lagre dokumenter\bilder osv, mn større filer burde du legge på en anne maskin eller eksterndisk. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Takk. Nå begynte maskina å kødde igjen. Noen som klarer å forklare desse verdiene? Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Hei, Ingen SMART verdier der som er noe å bekymre seg over. Har du sjekket eventloggen for feilmeldinger rundt den tiden den begynte å tulle? Og Skydrive funker også bra som backup, der er det 7GB gratis. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 Der det står God no, sto det Advarsel når eg starta programmet. Hvor finner jeg den loggen henne? Nå har forsåvidt maskina funka ganske bra desse 2 siste dagane. Funker ei stund etter kva diskkontroll eg utføre.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Jeg er skeptisk til verdien på Reallocated Sector Count, men jeg dårlig erfaring med at Crystal Disk viser feil verdi på denne seksjonen. Hvis det virkelig stemmer at disken har nådd 200 ødelagte sektorer så er den disken en hårsbredd fra de evige jaktmarker. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Hadde vell ikke stått Helestatus GOD om det var 200 sektorer ødelagt vell? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Som sagt så er ikke Crystal Disk det mest nøyaktige programmet på reallokerte sektorer. Test med et av WD's egne testverktøy, du finner de her. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Vil bare informere om at en full scan med WD's DataLifeGuard på en disk av den størrelsen der er rundt 10 timer... Forøvrig ville jeg ikke begynt med det før all data var trygt over på en annen disk, for de opplevelsene som beskrives her lover ikke godt for diskens helse - og å stresse disken enda mer med en solid scan før en backup er gjort er ikke noe jeg vil anbefale. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Lastet ned den der hin dagen. Tok quick test, såg ut som alt var ok. Full scan ville ta 2.5 time, så det hadde jeg ikke tid til der og da.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Forøvrig så er det litt pussig dette med Crystal Disk. Jeg har sett det mange steder at den rapporterer feil på sektorfeil, og da kan man jo fundere litt på hva annet den rapporterer feil også. Jeg har en Seagate disk som er tatt ut av drift fra et av nasene mine pga 5 ledige sektorer og både naset og Seatools viser da riktig verdi mens Crystal disk kommer med en latterlig verdi som åpenbart ikke er basert på samme smartinfo Seatools viser. Jeg tror man skal ta all info fra Crystal Disk med en god klype salt og heller bruke verktøyene til de respektive diskprodusenter. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Okok... Kan prøve på det imorgen vist det ikkje er noken fare for at disken fære te himmels? Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Når det gjelder S.M.A.R.T. verdier skal man forholde seg til RAW verdien i de aller fleste tilfeller. Det beste er såklart, som vidarkri nevner, å bruke produsentens eget verktøy. Ikke noe galt med Crystal Disk i utgangspunktet, den viser ikke feil data, men den tolker ikke verdiene, og mye i S.M.A.R.T. standarden er valgfritt, så det kan variere hva verdiene betyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå