Bleenda Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Heihopp, sliter litt med en applikasjon jeg lager og er litt usikker på hvodan jeg skal gå fram. Jeg ønsker å lage en listeView med items, litt usikker på hvilke format jeg må lage data-en til denne listen i, men ser for meg enten en database, eller xml / en array. Infoen som skal inn i liste må ha følgende formart : String navn; //Inneholder navnet på det som skal vises til Bruker. String id; //En unik id for alle listevalg (denne må jeg sette selv) På en eller annen måte vil jeg ha disse inn i en multiple_choice listview. Når brukeren trykker lagre (etter å ha valgt hvilke valg han vil ha) må jeg hente ut den unike id-en og sette alle sammen i en string. ID-en skal ikke vises i listview, det er bare "navn" stringen som skal presenterest for brukeren. Listen blir ganske stor (rundt 100-elementer) denne må jeg lage manuelt selv, men vet ikke helt hva som er best? Hardkode det inn i applikasjonen? En ekstern database? Og er dette i det hele mulig? Takk for alle svar (sitter helt fast). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå