Swifty Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Hei Pc'en min har i det siste vært utrolig treig (selv til 800 mhz å være) Men i dag tok den kaka. Satt å spillet (les: Wolfenstein ET) da hdd'en (har 2 men vet ikke helt hvilke det er) laget sykeste lyden (hakke lyd som bare kom oftere og oftere,og så plutselig laget den denne lyden hele tiden). Så jeg tenkte at det bare var hdd'en som begynte å bli litt vrang så jeg slo (litt hardt) i siden på pcen. Dette skulle jeg vel aldri gjordt da det neste som skjedde var at alt ble svart. Jeg startet maskien på ny og kom sånt ca. halveis i oppstarten av windows da denne forferdelige lyden fra hdd'en begynte igjen og alt ble svart igjen. Skrudde av haugen og ga den en time (gadd ikke stresse akkurat da) så når jeg etter på skulle prøve å få gang på haugen ville den ikke starte. Status: Pcen starter,vifter starter og alt ser nomalt ut, uten om at jeg ikke får bilde på skjermen. Har prøvt en annen skjerm (altså funker skjermen min og skjermkabelen min enda), har dratt ut alt som ikke trenger å stå i (hdd (altså er ikke hdd'en problemet lenger),cd-rom/brenner, ikke ram) Har også tatt ut skjermkortet og satt det inni igjen for å se om det var dette. Noen som vet hva som kan være galt? evt noe jeg kan prøve? Jeg er redd jeg har f*cka opp hele hovedkortet (Takker for alle svar) Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 Pc: cpu: 800mhz duron (sinnsykt god ) hk: aopen ak33 skjerkort: gf4 ti4200 ram:384mb sd-ram (133mhz) kan ikke komme på noe annet som er relevant Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 Kan ikke tro det er noe annet en hk'et eventuelt kanskje skjermkortet. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 har du tatt ut begge harddiskene?, fa funker jo ikke noe. Siden det var HDD som lagde mye bråk så ligger nok problemet der, test med å la en og en stå i som master, hvis du finner ut hvem som er ødelagt, så fortsatt å bruk den andre. Men hvis den som er ødelagt er den som inneholder OS så er grunnen til at ting ikke funker at den ikke finner noe start program, bruk den andre disken til å legge inn OS på og prøv på den måten. Har veldig vanskelig for å tro at hovedkortet røk når du dunket i PCen, har selv gjordt det for å bli kvitt bråk, men fant feilen senere. Men hvis du slå ganske hard, så kan det tenkes at du greide å slå løs en av festene for CPU kjøleren, og at denne ikke har fått riktig kjøling og brendt opp, ta av vifta og kjøleblokka vifta sitter på, og se om noe er brent. Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 har du tatt ut begge harddiskene?, fa funker jo ikke noe. Siden det var HDD som lagde mye bråk så ligger nok problemet der, test med å la en og en stå i som master, hvis du finner ut hvem som er ødelagt, så fortsatt å bruk den andre. Men hvis den som er ødelagt er den som inneholder OS så er grunnen til at ting ikke funker at den ikke finner noe start program, bruk den andre disken til å legge inn OS på og prøv på den måten. Har veldig vanskelig for å tro at hovedkortet røk når du dunket i PCen, har selv gjordt det for å bli kvitt bråk, men fant feilen senere. Men hvis du slå ganske hard, så kan det tenkes at du greide å slå løs en av festene for CPU kjøleren, og at denne ikke har fått riktig kjøling og brendt opp, ta av vifta og kjøleblokka vifta sitter på, og se om noe er brent. Tror ikke det er HDD'ene lenger, for pcen starter jo ikke i det hele tatt (har plugget ut begge 2). Får ikke opp noe bilde i det hele tatt,ikke beos "bilde" eller hva du vil kalle det. Har sendt mail til ps-data å håper i første omgang at jeg får returnert haugen, dessvere er det 2,5 år siden hk og cpu ble kjøpt....Men får satse på at ps-folka er litt snille :-? Vis ikke må jeg nok bare kjøpe nytt hk, cpu & ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå