OscarMike1 Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Hei.. er litt rådvill her, håper på litt hjelp. Har en Acer laptop med windows 7 som ble installert over vista for ca to år siden. Selve pc'eb er fra 09/10 tror jeg. Har brukt den hovedsakelig til lett nettbruk og nedlasting av film / serier. Har noen få programmer installert. Har ingen bilder eller filmer, og svært få dokumenter. Allikevel er den 140gb disken smekk full. Er bare 6 gb ledig, og dette gjør pc'en svært treg. Enten er det noe galt eller så ligger det en full mappe et sted, men jeg aner ikke hvordan jeg skal finne frem til den i så fall.. Et alternativ blir kanskje i gjenopprette til fabrikkoppsett, men da forsvinner kanskje windows 7? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Last ned Treesize og scan disken. Den finner ut hva som stjeler plass. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Last ned Treesize og scan disken. Den finner ut hva som stjeler plass. 25gb er holdt av til windows.old.. mulig gamle windows vista. Trygt å slette denne? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Kjør Disc Cleanup eller Crap Cleaner. Der kan du (tror jeg) velge å renske ut "Previous Windows Installations". Du blir også kvitt en haug med anna dritt som internett log osv. Pass på at du har kopiert filene fra Windows.old (Hvis du hadde noen bilder der e.l). Videre vil jeg jo anbefale å gjøre en Clean Install når du oppgraderer OS. En færsk windows installasjon (med formatering (boot fra CD/DVD/USB)) er jo smart av og til. Maskinen blir som ny Endret 20. januar 2013 av Kyrre S. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Ja, du kan trygt slette windows.old mappen. Det er som du sier den gamle installasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå