HTvetene Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Jeg har i lang tid prøvd og finne ut hva jeg vil bli og hva jeg kunne passet til. Jeg vet fortsatt ikke helt hva jeg skal velge, men utifra researchen jeg har gjort har jeg kommet frem til noen utdannelser som kunne vært interessante. Problemet er at jeg har altfor liten kunnskap om hva selve studiet legger vekt på og om studiet faktisk passer for meg. Blant annet har jeg funnet ut at jeg kanskje kunne tenke meg: MBA (Master business administration) - Hvordan er dette utdanningsprogrammet? - Kan noen som har studert dette fortelle meg litt om hvordan studiet har vært? Shipping: - Kan noen fortelle litt om det? Jeg har også kikket på eiendomsmegling, coaching, markedsføring etc. Mine kvaliteter: Jeg er veltalende, flink i engelsk, jeg tar ting fort og jeg har svært gode kommunikasjons evner. Takk for tilbakemelding. //H Lenke til kommentar
K R U E G E R Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Du har ikke vurdert jus? 1 Lenke til kommentar
HTvetene Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Du har ikke vurdert jus? Juss kunne vært interessant. Er dette noe du har studert? Endret 20. januar 2013 av HTVETENEH Lenke til kommentar
K R U E G E R Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Jus kunne vært interessant. Er dette noe du har studert? Nei, men tenkte at det kanskje kunne passe med kvalitetene dine. Ellers er jo økonomi et bredt felt. Vil da trekke frem NHH og BI som de beste skolene i Norge for ren økonomi. Lenke til kommentar
HTvetene Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Nei, men tenkte at det kanskje kunne passe med kvalitetene dine. Ellers er jo økonomi et bredt felt. Vil da trekke frem NHH og BI som de beste skolene i Norge for ren økonomi. Ja, riktig Problemet med juss er at studiet er svært hardt, men også en av de mest interessante. Helt klart noe som vurderes. Min tanke er vel først og fremst og studere i utlandet. Hva tenker du om det? Har kikket på Berkeley (NY), London business school og University of Sidney business school. Trenger litt inspirasjon fra noen som har studert noe av dette... Endret 20. januar 2013 av HTVETENEH 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå