Quote Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Er generelt i mot urbanisering, og distriktene trenger flere folk. Dersom dette er med på å få flere ut i distrikene, så er det positivt. 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Oslo er en drittby, så skjønner at folk flytter. I tillegg er det latterlig dyrt. Hva er det som gjør Oslo til en drittby? Er det noe konkret eller er det den sedvanlige norske storby og hovedstads- missunnelsen? 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hva er det som gjør Oslo til en drittby? Er det noe konkret eller er det den sedvanlige norske storby og hovedstads- missunnelsen? Misunnelse og misunnelse... Vet ikke helt det når jeg bor i sølepytten selv. Det er stort sett menneskene som bor her som gjør Oslo til en drittby. Hadde sikkert blitt en kjempeby om man hadde byttet ut alle Osloboere med hyggelige og mindre selvopptatte folk. Hvis man er en av de mange Osloboerne som klarer å leve i sin egen smaløyde boble som ikke ser menneskene rundt seg, som går rett på samme hva de støter på (for faen), så ser man selvfølgelig ikke at Oslo er en kjip by å bevege seg i Noe i den mollen. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Oslo vil da aldri bli noe sosialistparadis. De aller fleste tenker på seg selv, det vil de alltid gjøre. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Så når andre ikke synes Oslo er en drittby er det fordi de selv er drittsekker? Litt tidlig på kvelden for slike hersketeknikker. Jeg synes folk generelt er hyggelige. Hvis du føler deg tråkket på så må du ta igjen. 2 Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Når du har nye utfordringer og den gamle veien ikke fungerer bra, må må man prøve noe nytt. Den gamle veien hadde fungert bra om ikke noen forrædere hadde latt grensene stå åpne og dermed sørget for at enorme antall mennesker strømmet inn, vi (nordmenn) må ikke noen ting. Isolering og segregering i USA førte til vold og uro mellom hvite og sorte og den gamle veien måtte endres. Segregeringen var ikke skyld i uroen, det var bekjempelsen av segregeringen som skapte uro, jeg ser ikke hvordan uroen har blitt borte når mennesker av afrikansk opphav står for en enorm og høyst uproporsjonal andel av alle kriminelle handlinger og disse rammer mange av europeisk opphav. Diskrimineringen representert av europide blant annet ved "affirmative action" fører heller ikke til noe idyllisk samliv. Monokulturell tankegang fungerer ikke bra i multikulturelle land, bare i land som ikke har innvandring. Monokulturell tankegang kan fungere overalt, det er antallet og oppførselen til innvandrere det kommer ann på, vi har tatt inn altfor mange og sågar altfor mange med antipati mot europide. Norge må sende innvandrerne tilbake eller endre sin monokulturelle tankegang. Jeg skulle ønske vi sendte de fleste tilbake, men det er nok usannsynlig på dette tidspunkt, nordmenn må som tidligere nevnt ikke forandre sin tankegang. Ellers forverres integreringsprosessen, segregering og isolering øker og nesten alltid blir det mer vold mellom folkegruppene Dette skjer fordi vi tar inn folk som ikke kan assimileres, mennesker ønsker å leve blant sine egne, segregering og isolering er en funksjon av mulitikulturelle samfunn der forskjellige raser/folk tvinges til å leve sammen mot sin vilje. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Den gamle veien hadde fungert bra om ikke noen forrædere hadde latt grensene stå åpne og dermed sørget for at enorme antall mennesker strømmet inn, vi (nordmenn) må ikke noen ting. Som sagt, monokulturelle tankegang fungerer nokså bra bare i monokulturelle samfunn. Segregeringen var ikke skyld i uroen, det var bekjempelsen av segregeringen som skapte uro, jeg ser ikke hvordan uroen har blitt borte når mennesker av afrikansk opphav står for en enorm og høyst uproporsjonal andel av alle kriminelle handlinger og disse rammer mange av europeisk opphav. Hadde samfunnet ikke blitt segregert, ville det ha blitt ingen uro. Det finnes ingen samfunn jeg kjenner som har en stor underklasse segregert fra overklassen som har ingen problemer. Varer dette segregering lenge, som eksisterte i USA, så blir det meget vanskelig å løse avstand mellom under og overklassen siden begge kulturer utviklet seg forskjellige og fordi underklassen har ikke det samme utgangspunkt (resursser) som overklassen. Segregering alltid fører til mer problemer. Diskrimineringen representert av europide blant annet ved "affirmative action" fører heller ikke til noe idyllisk samliv. Ingen enkle løsninger når segregeringen varte i mer enn 200 år. Likevel ble det nok å få en Kenyansk president of the United States(som du ville sikkert kalle ham), noe ufattelig i 1960. Monokulturell tankegang kan fungere overalt, det er antallet og oppførselen til innvandrere det kommer ann på, vi har tatt inn altfor mange og sågar altfor mange med antipati mot europide. Hvis underklassen er veldig liten, overlever landet monokulturelle tankegang ganske lenge uten store problemer. Likevel blir det mer problemer enn hvis landet hadde multikulturelle tankegangen. Jeg skulle ønske vi sendte de fleste tilbake, men det er nok usannsynlig på dette tidspunkt, nordmenn må som tidligere nevnt ikke forandre sin tankegang. When you make your bed, you must lay in it. Dere har ikke valg. Dette skjer fordi vi tar inn folk som ikke kan assimileres, mennesker ønsker å leve blant sine egne, segregering og isolering er en funksjon av mulitikulturelle samfunn der forskjellige raser/folk tvinges til å leve sammen mot sin vilje. Enten du blir en stor familie med forskjellige sider som jobber sammen eller to forskjellige familier som står i evige konflikter. Innvandring skaper utfordringer, det er klart. Når integrereringen går galt kan det være utrolig vanskelig å forbedre. Når det lykkes blir det fascinerende og utrolig bra. Problemet forverres når du ikke gir folk som bor i ditt land muligheten til å bli på alle måter som deg, forteller dem at de har oppholdstillatelse, og kriterer dem fordi de ikke assimileres. Hvorfor skal jeg prøve å bli norske når du fortelle meg det er umulig å gjøre? Tror du Obama ville blitt velget hvis alle kallte ham en kenyansk innvandrer med amerikansk pass? Nei, det tenkte han ikke på seg som innvandrer, men som en ekte patriotisk amerikaner og heldigvis bare noe få ignorante rasister eksiterste som tenkte som deg. 1 Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Hadde samfunnet ikke blitt segregert, ville det ha blitt ingen uro. Det hadde vært mindre uro om segregeringen vedvarte, tvungen multikultur hvor man kaster forskjellige raser/folk sammen leder til uro overalt og til alle tider. Det finnes ingen samfunn jeg kjenner som har en stor underklasse segregert fra overklassen som har ingen problemer. Det finnes fattige europide også og disse har alltid (de facto om ikke de jure) vært segregert fra rike europide. Varer dette segregering lenge, som eksisterte i USA, så blir det meget vanskelig å løse avstand mellom under og overklassen siden begge kulturer utviklet seg forskjellige og fordi underklassen har ikke det samme utgangspunkt (resursser) som overklassen. Segregering alltid fører til mer problemer. Nei, det fører til mindre, særlig på nasjonalt plan. Ingen enkle løsninger når segregeringen varte i mer enn 200 år. Ingen enkle løsninger = diskriminering av europide til fordel for ikke-europide er ok. Dette viser i klar tekst problemene med å blande forskjellige raser/folk sammen. Likevel ble det nok å få en Kenyansk president of the United States(som du ville sikkert kalle ham), noe ufattelig i 1960. Ja, med en mulatt som president er paradiset nådd. Hvis underklassen er veldig liten, overlever landet monokulturelle tankegang ganske lenge uten store problemer. Likevel blir det mer problemer enn hvis landet hadde multikulturelle tankegangen. Mer problemer for de innvaderende, mindre for de innfødte, jeg vet hvem jeg støtter mest. When you make your bed, you must lay in it. Dere har ikke valg. Vi trenger ikke noe som helst og det finnes alltid valg. Enten du blir en stor familie med forskjellige sider som jobber sammen = Ditt idealiserte bilde av amerika, ikke virkeligheten. Spør Robert Putnam om hvor den sosiale kapitalen har blitt av i den "smeltepotten" du er så glad i. eller to forskjellige familier som står i evige konflikter. Multikultur og innvadering er konfliktfremmende og vil alltid være det. Innvandring skaper utfordringer, det er klart. Når integrereringen går galt kan det være utrolig vanskelig å forbedre. Når det lykkes blir det fascinerende og utrolig bra. Integrering er feilslått politikk, assimilasjoner det eneste som leder til harmoni og dette fungerer ikke når de som kommer hit ikke er europide. Jeg forstår at du synes det er fascinerende at nordmenn forsvinner som majoritet (og eventuelt folk), jeg er ikke enig. Problemet forverres når du ikke gir folk som bor i ditt land muligheten til å bli på alle måter som deg, forteller dem at de har oppholdstillatelse, og kriterer dem fordi de ikke assimileres. De kan jo ikke bli som meg (og vice versa), en polakk som gifter seg med nordmenn kan bli som meg, hva er det du ikke forstår? Hvorfor skal jeg prøve å bli norske når du fortelle meg det er umulig å gjøre? Jeg vil ikke at noen ikke-europide skal prøve å bli norske (dette er uansett nærmest umulig/umulig). Du bør spørre liberale/sosialister det samme spørsmålet så får du nok svaret du vil ha. Tror du Obama ville blitt velget hvis alle kallte ham en kenyansk innvandrer med amerikansk pass? Mange gjorde det men han vant likevel, demokratene får stadig flere stemmer som følge av masseinnvandring til USA. Nei, det tenkte han ikke på seg som innvandrer, men som en ekte patriotisk amerikaner Amerika har ingen nasjonal identitet, amerikaner = hva som helst, nordmann = europid person med dype genetiske røtter i Norge. og heldigvis bare noe få ignorante rasister eksiterste som tenkte som deg. Å ja, jeg er en "ignorant rassist", alle europide mennesker som ikke er dumme nok til å stemme på en mann som hater dem (ikke at republikanerne er noe bedre) er altså "ignorante rassister". Endret 10. februar 2013 av Dark Archon 1 Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hørte om den naturlige utviklingen for sikkert 10 år siden, begynner vel å vises, og som sagt; naturlig ikke busemannen under sengen Så du synes det er naturlig og greit at nordmenn ikke føler seg hjemme i deler av Norge? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Det er vel så enkelt som at er man villig til å pendle en halvtime til jobben fra utenfor byen så kan man kjøpe et dobbelt så stort og dobbelt så fint sted som om skal bo i Oslo. Skal en gjennomsnittlig lønnsmottager kjøpe noe i Oslo uten å ha arvet en masse penger så blir det enten en leilighet i et av de sørgelige blokkområdene på østkanten eller et knøttlite krypinn på 30kvm eller mindre i et av de penere strøkene. Jeg er enig i dette Kakeshoma sier om gatekulturen. Jeg kommer fra landet selv og noe av det jeg reagerer mest på i Oslo er hvordan folk ser ut til å space ut og bare gå rett på i folkemengden, som om de kan gå i en strak linje fra A til B uten å ta hensyn til om noen andre står i veien. Jeg har tenkt på om det kan være en bevisst strategi der man håper at andre hele tiden vil flytte på seg for å unngå en konflikt, eller om mange bare er så selvopptatte at de ikke engang er bevisste på at det finnes andre mennesker som skal frem. Det ender med at man blir sint og begynner å gå rett på selv med aggressivt kroppspråk, for man får følelsen av at man er den eneste som hele tiden tar hensyn. Utrolig frustrerende. 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Det hadde vært mindre uro om segregeringen vedvarte, tvungen multikultur hvor man kaster forskjellige raser/folk sammen leder til uro overalt og til alle tider. Det er dette grunnleggende prinsipp du ikke forstår, undertrykte mennesker ikke liker undertrykkelsen. De ønsker tilgang til de samme fordeler og muligheter de som undertryker har. Apartheid alltid skaper uro før eller senere og uroen blir mindre jo tidligere det oppløses. Det er sannt at fremmedfrykt skaper uro når forskjellige kulturer blandes men det blir nesten alltid mindre enn uroen som kommer etter underklassen prøver å endre apartheid. Du kan prøve å si at en fattige underklasse har alltid eksisterte segregert i Norge og det er sannt. Problemet med sammenligning er at du kaller dem nordmenn og de har mulighet å bli rike og eliminere segregering. I din apartheid fantasi så gir du ikke andre rasene denne mulighet. Når det ikke finnes håp blir det trøbbel før eller senere. Fattige nordmenn har god grunn til å tro at deres situasjon kan endres og derfor skaper det lite uro Det er også ikke alltid sant at blanding av raser blir vanskelig. Asiatiske innvandrere integreres idag fortere og bedre i USA enn norske innvandrere i 1890 med meget få problemer. De også bidrar stort til økonomien og dominerer silikon valley. Hvert innvandrer bølge i USA har føret til økonomiske fremgang 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Så du synes det er naturlig og greit at nordmenn ikke føler seg hjemme i deler av Norge? Javel - jeg for min del har flyttet mer enn en gang innenfor grensene, og føler meg fremdeles helt ok, og det er ikke mine naboers ansvar at jeg skal føle meg godt, heller - jeg forlanger ikke annet av dem, enn at de er sånn nogenlunde like vennlige som meg selv. Og, folk har sikker mange forskjellige personlig grunner for sine valg - har til og med hørt om innvandrere selv, som flytter ut fra "ghettoene" Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Javel - jeg for min del har flyttet mer enn en gang innenfor grensene, og føler meg fremdeles helt ok, og det er ikke mine naboers ansvar at jeg skal føle meg godt, heller - jeg forlanger ikke annet av dem, enn at de er sånn nogenlunde like vennlige som meg selv. Og, folk har sikker mange forskjellige personlig grunner for sine valg - har til og med hørt om innvandrere selv, som flytter ut fra "ghettoene" Hvis integrering går bra, så blir det ingen sted å bo uten minoriteter. Tenk om statsministeren var innvandrer fra Afrika en dag!!! Fryktelig kanskje for dere nordmenn at en ikke etnisk nordmann styrer landet? Hvis så må dere ikke ha innvandrere i det hele tatt. Apartheid går ikke bra Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Hvis integrering går bra, så blir det ingen sted å bo uten minoriteter. Tenk om statsministeren var innvandrer fra Afrika en dag!!! Fryktelig kanskje for dere nordmenn at en ikke etnisk nordmann styrer landet? Hvis så må dere ikke ha innvandrere i det hele tatt. Apartheid går ikke bra Jeg synes integreringen går ganske så bra - og hvis nå bare Kina får opp dampen litt, så tror jeg verdensbalansen kan bli litt mer hensiktsmessig for alle, og ikke bare for de med mest muskler eller har den "peneste" ideologien, og til orientering så ser ikke jeg personlig noen spesielle landegrenser, men forholder meg til at vi har en liten klode som vi skal være sammen om og på. Som en personlig kuriosa, så har jeg opplevd hvordan det var nede i sørafrika, før apartheid ble avskaffet - og det var ett meget merkelig samfunn de hadde bygd seg opp der nede, men heldigvis fikk de nå slutt på den driten og, så vi får det sikkert til etter hvert, vi med, eller kanskje det er så enkelt at; Vi MÅ få det til, ellers kverker vi oss selv, i iveren etter å kverke alle som ikke liker hva vi holder på med her i vesten Endret 11. februar 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå