Gå til innhold

Nordmenn fraflytter Oslo

Delvis

Anbefalte innlegg

"Men Oslo vokser likevel med recordfart"

Javel: Link

Ikke helt ny artikkel, men har ikke hørt det før. Så det er altså ikke bare Grorudal og hva det nå heter der innvandrere får nordmenn til å trekke seg bort, det gjelder hel Oslo.

Er dette en utvikling vi kan være oss bekjent av?

Det viser jo hvilken vei det bærer, med tiden vil Oslo være full av bare blanding av alt mulig og få vanlige nordmenn. Det blir sikkert en veldig farlig by da, det er jo den største byen med Storting regjering og alt det viktige.

Vet ikke hva jeg skal tro helt om denne utviklingen. Det virker unektelig foruroligende.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hørte om den naturlige utviklingen for sikkert 10 år siden, begynner vel å vises, og som sagt; naturlig

ikke busemannen under sengen

:)

Lenke til kommentar

Det er nok sant at oslo kommer til å være majoritet innvandrere om noen år, men vi har vel ikke noe vi skulle sagt? - Folket ønsker visst innvandringen vi har i dag.

Eventuelt kan man jo søke statsborgerskap i et land hvor de er mer kritiske til innvandring? - Kanskje Island?

Lenke til kommentar

Folket ønsker visst innvandringen vi har i dag.

I 2012 er det 46 prosent som uttrykker skepsis til innvandring gjennom å være positive til påstanden "Vi bør ikke slippe inn flere innvandrere i Norge". I 2005 utgjorde denne andelen 45 prosent. Sammenlignet med 2010 representerer dette imidlertid en nedgang, da var andelen oppe i 53 prosent.

51 prosent mener Norge bør ta imot flere flyktninger som har behov for beskyttelse.

46 prosent mener at integreringen av innvandrere i det norske samfunnet i det store og hele fungerer ganske eller meget dårlig. I løpet av perioden 2005 til 2008 økte andelen som stiller seg kritisk, fra 37 til 53 prosent, og andelen som mener at integreringen fungerer meget dårlig, fra 6 til 11 prosent. Etter 2008 har befolkningens syn på integrering vært mer eller mindre uendret. Åtte av ti gir sin tilslutning til at innvandrere kan passe inn i det norske samfunnet, samtidig som de beholder sine tradisjoner. Og ca. seks av ti svarer benektende på at "innvandrere som planlegger å bli i Norge, har en egeninteresse i å bli så lik nordmenn som mulig" – for øvrig en markant økning fra 2005, da noe under halvparten tok avstand fra påstanden.

http://www.imdi.no/no/iFAKTA/Befolkningens-holdninger-til-innvandring-og-integrering-/

Lenke til kommentar

Jeg legger merke til at nettoutvandringen av etniske nordmenn er under 1000 pr år, og at den er stabil og ikke aksellererende. Gitt at det fortsatt er over 470 000 etniske nordmenn i hovedstaden er vel ikke det så foruroligende...?

Sannheten er at det var over 21 500 etniske nordmenn som flyttet til Oslo. Det var med andre ord bare litt fler som flyttet ut enn inn i byen. Det er ikke sånn at nordmenn ikke lenger vil bo der.

Geir :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det blir sikkert en veldig farlig by da, det er jo den største byen med Storting regjering og alt det viktige.

De som sitter på Stor"tinget", i regjeringen, på slottet etc. anser jo utviklingen som "villet", i den forbindelse går undertegnede ut fra at det er en villet utvikling at disse oftere (forhåpentligvis) blir utsatt for det samme som den gemene hop; ran, voldtekt, drap med mer. :xmas:

Lenke til kommentar

"Men Oslo vokser likevel med recordfart"

Javel: Link

Ikke helt ny artikkel, men har ikke hørt det før. Så det er altså ikke bare Grorudal og hva det nå heter der innvandrere får nordmenn til å trekke seg bort, det gjelder hel Oslo.

Er dette en utvikling vi kan være oss bekjent av?

Det viser jo hvilken vei det bærer, med tiden vil Oslo være full av bare blanding av alt mulig og få vanlige nordmenn. Det blir sikkert en veldig farlig by da, det er jo den største byen med Storting regjering og alt det viktige.

Vet ikke hva jeg skal tro helt om denne utviklingen. Det virker unektelig foruroligende.

Det er et stort problem når de som har norsk pass ikke blir sett som "nordmenn". De som adoptere barn uten å akseptere dem som deres egne klarer aldri å ha gode forhold med dem eller påvirke dem i positive retninger uavhengig av deres oppførsel. Det samme gjelder forhold med innvandrere, du klarer ikke å vise dem deres forpliktelser som ventes fra hver nordmann når du ser på dem som fremmede, uønskede gjester som aldri klarer å bli akseptert som ekte nordmenn

Lenke til kommentar

Nordmenn er et folk, en nasjon, man blir ikke nordmann av å få et pass i hende, men ved assimilasjon som tar lang tid og kan være nærmest umulig/umulig for ikke-europide.

Det er jo problemet, en alltid blir akseptert i sitt eget land og derfor mister respekt for det. Blir tvunget utenfor står du alltid utenfor og enda verre blir du kritisert å stå utenfor

Jeg påstår at barn til norske foreldrer som blir adoptert i et annet land av utenlandske foreldrer er mindre "norske" enn vietnamesiske barn adoptert av norske foreldrer i Norge

Lenke til kommentar

Dette skal du få påstå, men biologisk sett er det fortsatt ikke korrekt.

Oppførsel er viktigere enn biologi og hvordan man ser ut. Jeg selv er 25%engelsk, 30% irsk 35% tyske og 15% vet ikke jeg(noe afrikansk kanskje) etter din definisjon. Hva kaller du meg da? Litt tåpelig å si kanskje?

Jeg kan lite tysk og vet mer om norsk kultur enn irske og engelske. Jeg ville passe meg bedre i USA og Norge enn i England eller Tyskland og bedre enn norsk amerikaner som ikke vet engang hvor Norge ligger eller hva språket er

Lenke til kommentar

Jeg er ikke innvandringsmotstander.

Jeg er ikke nasjonalist.

Jeg er derimot rasist, bortsett fra at jeg ikke mener "raser" er vitenskapelig korrekt, da.

Jeg syns også de fleste andre kulturer virker som noe dritt, inklusive all religion.

Det vi ser, er at innvandringen til Norge har fullstendig krasjet i forhold til den politisk korrekte målsettingen om implantasjon av forskjellige etnisiteter på tvers av geografi og økonomisk klasse. Vi har skapt et inhomogent samfunn hvor forskjeller, etter at de er etablert, bare forsterker seg. Dette er veldig tydelig i groruddalen, som nevnt lenger opp. På Romsås har det omtrent alltid kun vært innvandrere. På Stovner og Furuset har innvandrerandelen på skolene nå økt så mye at hvite forsvinner.

Jeg ser ingen grunn til å rakke ned på innvandrere for dette. De søker lykke, akkurat som vi alle er lykkejegere. De gjør ingenting jeg selv ikke ville gjort. Men samfunnet vårt påvirkes i større grad i voldelig retning. Vi får en konsentrasjon av etnisk og økonomisk underklasse på geografisk utvalgte steder. Det avler vold, misnøye og forskjeller. Det trigger kanskje også økende religiøs ekstremisme.

At hvite familier derfor flytter vekk fra drabantbyghetto, og rett utafor bygrensa, er ikke så overraskende. Oslo er jo tilnærmet kontinuerlig med lillestrøm. Du kan spasere i villaområder fra furuset senter over høybråten til fjellhammer til strømmen til lillestrøm og så se på hus i rælingåsen eller wherever hvor du kan slå deg ned med unga dine. Det er klart at det for mange er et langt mer attraktivt alternativ enn å betale skjorta for å bo på et fucka sted i utkanten, hvor unga dine må gå på en negerskole hvor de må ha en stor slem bror som verner om din verdighet.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke innvandringsmotstander.

Jeg er ikke nasjonalist.

Jeg er derimot rasist, bortsett fra at jeg ikke mener "raser" er vitenskapelig korrekt, da.

Jeg syns også de fleste andre kulturer virker som noe dritt, inklusive all religion.

Det vi ser, er at innvandringen til Norge har fullstendig krasjet i forhold til den politisk korrekte målsettingen om implantasjon av forskjellige etnisiteter på tvers av geografi og økonomisk klasse. Vi har skapt et inhomogent samfunn hvor forskjeller, etter at de er etablert, bare forsterker seg. Dette er veldig tydelig i groruddalen, som nevnt lenger opp. På Romsås har det omtrent alltid kun vært innvandrere. På Stovner og Furuset har innvandrerandelen på skolene nå økt så mye at hvite forsvinner.

Jeg ser ingen grunn til å rakke ned på innvandrere for dette. De søker lykke, akkurat som vi alle er lykkejegere. De gjør ingenting jeg selv ikke ville gjort. Men samfunnet vårt påvirkes i større grad i voldelig retning. Vi får en konsentrasjon av etnisk og økonomisk underklasse på geografisk utvalgte steder. Det avler vold, misnøye og forskjeller. Det trigger kanskje også økende religiøs ekstremisme.

At hvite familier derfor flytter vekk fra drabantbyghetto, og rett utafor bygrensa, er ikke så overraskende. Oslo er jo tilnærmet kontinuerlig med lillestrøm. Du kan spasere i villaområder fra furuset senter over høybråten til fjellhammer til strømmen til lillestrøm og så se på hus i rælingåsen eller wherever hvor du kan slå deg ned med unga dine. Det er klart at det for mange er et langt mer attraktivt alternativ enn å betale skjorta for å bo på et fucka sted i utkanten, hvor unga dine må gå på en negerskole hvor de må ha en stor slem bror som verner om din verdighet.

Ironien er at de som flytter vekk skaper enda større problemer for norsk samfunnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Oppførsel er viktigere enn biologi og hvordan man ser ut.

Oppførsel er i stor grad en følge av biologi.

Jeg selv er 25%engelsk, 30% irsk 35% tyske og 15% vet jeg ikke (noe afrikansk kanskje) etter din definisjon. Hva kaller du meg da?

Europid om du overveiende har europide gener, blandet altså f.eks. mulatt om du virkelig har afrikanske gener (i betydelig grad).

Jeg kan lite tysk og vet mer om norsk kultur enn irske og engelske. Jeg ville passe bedre inn i USA og Norge enn i England eller Tyskland og bedre enn en norsk amerikaner som ikke engang vet hvor Norge ligger eller hva språket er.

Det skal jeg ikke betvile, men vi har forskjellig syn, jeg ønsker stort sett å leve blant europide og ønsker å bevare nordmenn som en nasjon, for deg har det ingenting å si så lenge de du lever sammen med oppfører seg "siviliserte" (i moderne "vestlig" forstand).

Det som betyr lite for deg, betyr mye for meg.

Lenke til kommentar

Oppførsel er i stor grad en følge av biologi.

Vitenskapelig konsensus er at oppveksten spiller en mye større rolle.

Det skal jeg ikke betvile, men vi har forskjellig syn, jeg ønsker stort sett å leve blant europide og ønsker å bevare nordmenn som en nasjon, for deg har det ingenting å si så lenge de du lever sammen med oppfører seg "siviliserte" (i moderne "vestlig" forstand).

Det som betyr lite for deg, betyr mye for meg.

Norge har blitt en multikulturellt land og de gamle veier fungerer ikke i slike land. Enten du blir monokulturellt og kaster alle ikke norske, eller dere endrer deres måte å tenke på hva det betyr å bli norske. Ellers skaper du bare uro.

Vi har en mørkhudete president og hans oppførsel ligner de siste presidenter på alle måter uavhengig av rasen. En blind mann ville ikke merke store forskjeller i amerikansk kultur i de siste 50år, kulturen trenger ikke å endre seg med innvandring, bare hudfargene.

Lenke til kommentar
Vitenskapelig konsensus er at oppveksten spiller en mye større rolle.

Dette er strengt talt en påstand, det er vanskelig å snakke om en vitenskapelig konsensus på de fleste felt inkludert dette, etter hva jeg har hørt er 50/50 og 60/40 biologi/oppvekst mer vanlig.

Norge har blitt et multikulturellt land og de gamle veier fungerer ikke i slike land.

Dette er en klisje, det er ingenting som tilsier at man ikke kan skape et annet samfunn enn dagens, samme hva liberalister/sosialister ol. mener.

Enten du blir monokulturellt og kaster alle ikke norske, eller dere endrer deres måte å tenke på hva det betyr å bli norske. Ellers skaper du bare uro.

Forstår ikke helt hva du mener her (går ut fra at du mener man enten kan være monokulturell eller multikulturell, noe som ikke er sant i og med at Norge som en del av Europa uansett vil påvirkes fra andre europeiske land).

Innvasjonen av ikke-europide skaper uro og vil nok skape mer (om ikke alle over natten plutselig blir "vestlige"), jeg som nordmann ønsker at mitt folk skal ha en identitet og utgjøre knusende flertall i vårt eget hjemland (Norge), i den grad dette skaper uro er den uroen skapt av forrædere og mennesker som ikke burde blitt sluppet inn i landet.

Vi har en mørkhudet president og hans oppførsel ligner de siste presidenter på alle måter uavhengig av rasen.

Dette fordi alle presidenter dikteres av en hær av lobbyister og de to partiene er så godt som like i sin hovedpolitikk.

En blind mann ville ikke merke store forskjeller i amerikansk kultur i de siste 50år

Jeg går ut fra at den blinde kan lese (blindeskrift) og høre så det burde du ikke anse som sikkert.

kulturen trenger ikke å endre seg med innvandring, bare hudfargene.

Kulturen kommer til å forandre seg med innvaderingen, som allerede desverre er svært amerikanisert, et lands befolkning bestemmer kulturen, med en annen befolkning vil vi i det vi idag kaller Norge (sannsynligvis) få en annen kultur.

Mennesklig biodiversitet er forøvrig langt mer enn bare hudfarge.

Endret av Dark Archon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en klisje, det er ingenting som tilsier at man ikke kan skape et annet samfunn enn dagens, samme hva liberalister/sosialister ol. mener.

Når du har nye utfordringer og den gamle veien ikke fungerer bra, må må man prøve noe nytt. Isolering og segregering i USA førte til vold og uro mellom hvite og sorteog det gamle veien måtte endre.

Forstår ikke helt hva du mener her (går ut fra at du mener man enten kan være monokulturell eller multikulturell, noe som ikke er sant i og med at Norge som en del av Europa uansett vil påvirkes fra andre europeiske land).

Monokulturelle tankegang fungerer ikke bra i multikulturelle land, bare i land som ikke har innvandring. Norge må sende innvandrerne tilbake eller endre sin monokulturelle tankegang. Ellers forverres integreringsprosessen, segregering og isolering øker og nesten alltid blir det mer vold mellom folkegruppene

[

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...