Gå til innhold

hvorfor vokser ikke armene?

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt på 16år.

Jeg har trent i 1 år, de siste 5 mnd serriøst.

Mine maksløft er 95 i benk, tar pullups med 17,5kg ekstra marker 125 og rundt 110 maks i knebøy.

Problemet er at jeg ikke vokser i str. HAr ikke noe volum på kroppen. Eneste som har vokst er brystet. Armene er forsatt like tynne osv. Selvom jeg har gårr opp flere kilo i alle øvelser.

Hva er grunnen til at armene ikke vokser? Og jo, jeg spiser nok: en vanlig dag for meg sånn ca:

8Brødskiver

Tunfisk

3Egg

Litt kjeks

1l melk

Middag - kjøtt kylling fisk med grønnsaker/ris

Er forøvrig, 190 og veier 83, veide 75 da jeg starta...

Takk for svar.

Endret av Vikingene123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du målt armene dine, eller bruker du speilet?

Du må nok også si litt mer om treningsprogrammet ditt.

Jeg merker selv at de ikke har vokst noe. De burde vel ha blitt litt større når jeg går fra og ikke klare å ta pullups 5 gange rmed 75 i kroppsvekt, til å ta 5x5 med 17,5 kilo hengende under beina noe som tilsvarer 100kilo. Det er ganske demotiverende...

Jeg har laget et treningsprogram selv:

Dag 1 - overkropp

Benk 3x3 85kilo, 2x5 77,5kilo og 1x15 60kilo

Pullups 5x5 kv + 17,5kilo

Dips kv + 17,5 kilo 3x8

Skulderpress 22kg 5x5

Dag 2 Bein

Knebøy 90Kg 5x5

Beinpress X kilo

Tåhev 100kg 2x15

Leg extention, maksvekt 3x10

Spenshopp

Litt mage

Rygg:

Mark 5x5 100-110kg 5x5 (dårlig teknikk her)

Pulldown 3x8

Sittende roing 3x5

Rygghev Failure

Maskinger for rygg (upperback)

Kan også si at jeg går idrettslinja, blir mye løping så jeg dropper noe cardio trening, får nok derifra :)

Endret av Vikingene123
Lenke til kommentar

Hei jeg er en gutt på 16år.

Jeg har trent i 1 år de siste 5 mnd serriøst.

Mine maks er 95 i benk, tar pullups med 17,5kg ekstra marker 125 og rundt 110 maks i knebøy.

Problemet er at jeg ikke vokser i str. HAr ikke noe volum på kroppen. Eneste som har vokst er brystet. Armene er forsatt liek tynne osv. Selvom jeg har gårr opp flere kilo i alle øvelser.

Hva er grunnen til at armene ikke vokser? Og jo, jeg spiser nok: en vanlig dag for meg sånn ca:

8Brødskiver

Tunfisk

3Egg

Litt kjeks

1l melk

Middag - kjøtt kylling fisk med grønnsaker/ris

Er forøvrig, 190 og veier 83, veide 75 da jeg starta...

Takk for svar.

Du spiser IKKE nok ;)

8Brødskiver: 800kcal max

Tunfisk: 100g? 100kcal

3Egg: 150kcal

Litt kjeks: swag: 2-400kcal

1l melk: lettmelk gir 420kcal

Middag - kjøtt kylling fisk med grønnsaker/ris: 150gram kylling pluss normal porsjon ris gir 350-400kcal

Totalt max 2500kcal.

Du som er 16 år har en forbrenning som er langt høyrer enn en voksen person, dermed er det unormalt om du må innta det DOBBELTE av hva du spiser nå¨.

Samtidig er proteininntaket ditt aaaaltfor lavt, 83kg til sier minimum 150gram proteiner. Med det beskrevne inntaket ditt har du bare 90-100 gram proteiner om dagen.-

Spis mer, eventuelt drikk 4 liter helmelk om dagen i tillegg ti lden vanlige maten din...

Lenke til kommentar

Du spiser IKKE nok ;)

8Brødskiver: 800kcal max

Tunfisk: 100g? 100kcal

3Egg: 150kcal

Litt kjeks: swag: 2-400kcal

1l melk: lettmelk gir 420kcal

Middag - kjøtt kylling fisk med grønnsaker/ris: 150gram kylling pluss normal porsjon ris gir 350-400kcal

Totalt max 2500kcal.

Du som er 16 år har en forbrenning som er langt høyrer enn en voksen person, dermed er det unormalt om du må innta det DOBBELTE av hva du spiser nå¨.

Samtidig er proteininntaket ditt aaaaltfor lavt, 83kg til sier minimum 150gram proteiner. Med det beskrevne inntaket ditt har du bare 90-100 gram proteiner om dagen.-

Spis mer, eventuelt drikk 4 liter helmelk om dagen i tillegg ti lden vanlige maten din...

Hehe, nå som du sier det, merker jeg at det er for lite. 1År med sløsing av trening... første 5 mnd bicepscurls og benk, og de siste 5mnd har jeg hatt et ræva kosthold.. faen

Jeg er ikke noe pro kostholdsguru, please hjelp meg, jeg er kun 16 og har ikke all slags muligheter.

Hehe, nå som du sier det, merker jeg at det er for lite. 1År med sløsing av trening... første 5 mnd bicepscurls og benk, og de siste 5mnd har jeg hatt et ræva kosthold.. faen

Jeg er ikke noe pro kostholdsguru, please hjelp meg, jeg er kun 16 og har ikke all slags muligheter. Tror 4 l helmelk blir litt mye, mamma kjøper ikke inn så mye hahah

Lenke til kommentar

Det er bedre enn å gå i kalorisk underskudd i hvert fall. Og baseøvelser som doofen sa.

jaja, vet at baseøvelser er tingen, har jo skrevet treningsprogrammet mitt ovenfor ^

okei, så jeg burde heller stappe i meg godteri osv for å få overskudd?

SAmtidig som jeg får i meg nok proteiner karbs osv.

Føler jeg kun leggerp å meg fett da...

Lenke til kommentar

jaja, vet at baseøvelser er tingen, har jo skrevet treningsprogrammet mitt ovenfor ^

okei, så jeg burde heller stappe i meg godteri osv for å få overskudd?

SAmtidig som jeg får i meg nok proteiner karbs osv.

Føler jeg kun leggerp å meg fett da...

Neineinei!!

Spis heller flere seige kalorier, som grovt brød og sunne ting :) Spis mer kjøtt, og poteter! Grønnsaker og frukt er gode mellommåltid, som minigulrøtter og eple/pærer :)

Lenke til kommentar

Om du vil ha større armer bør du kjøre isolasjonsøvelser for biceps og triceps. Ikke tren for ensartet med armene dog, og ikke press de i begynnelsen; jeg gjorde dette en periode etter å ha hatt et langt treningsopphold, og resultatet var langvarig tennisalbue i begge armene. Utrolig demotiverende.

Lenke til kommentar

Om du vil ha større armer bør du kjøre isolasjonsøvelser for biceps og triceps. Ikke tren for ensartet med armene dog, og ikke press de i begynnelsen; jeg gjorde dette en periode etter å ha hatt et langt treningsopphold, og resultatet var langvarig tennisalbue i begge armene. Utrolig demotiverende.

Challenge?

Bicepscurl med stang 20kg, normal øvelse når man isolerer ikke sant? la oss si 10 reps og 3-4sett

Chinups kroppsvekt DÆVEN DÆTTE I EI PROTEINBØTTE her er OP på 83kg på bicepsene, la oss si 10 reps og 3-4 sett her og. SAMT at han får trent lats...

HVA tror du nå gir mest belastning på biceps? ;)

Isolasjonsøvelser er BULLSHIT... :)

Lenke til kommentar

Challenge?

Bicepscurl med stang 20kg, normal øvelse når man isolerer ikke sant? la oss si 10 reps og 3-4sett

Chinups kroppsvekt DÆVEN DÆTTE I EI PROTEINBØTTE her er OP på 83kg på bicepsene, la oss si 10 reps og 3-4 sett her og. SAMT at han får trent lats...

Jeg er til dels enig, men bruker man for mye bicep i chins vil man automatisk bruke ryggen mindre, det er i hvert fall min erfaring.

Lenke til kommentar

Vel, det har nå fungert ganske greit for meg. Om man sliter med én spesifikk muskel, er det ikke dumt å legge inn noen sett med isolasjonsøvelser for denne i programmet (i tillegg til sammensatte øvelser, selvsagt). Jeg mente ikke at TS kun skulle kjøre isolasjon, men supplere med noen slike øvelser.

"Another reason to perform specific isolated exercises is to increase the size or bulk of a specific muscle group. If you want big biceps for your spring break beach vacation, you'll probably want to add some bicep isolation work to your regular exercise routine.

Most healthy athletes will use compound exercises for the majority of a training program and use isolation exercises to complement that program as needed."

http://sportsmedicin...compound_ex.htm

http://www.readysetgofitness.com/newsletter/17_Isolating_muscles.shtml

http://en.wikipedia.org/wiki/Weight_training#Isolation_exercises_versus_compound_exercises

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Challenge?

Jeg både isolerer og kjører baseøvelser. Vil ikke avvise det som rein bullshit. Tror ikke jeg hadde hatt armene jeg har uten å ha isolert.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...