Battaman Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Heisann, jeg har gått til innkjøp av en ultrabook som ikke har CD-ROM, og jeg ønsker å spille mine gamle spill på den, problemet er jo at disse krever at man har en CD i maskinen for å spille. Jeg vet at jeg kan laste ned .iso-ene fra nettet, men jeg vil helst unngå det siden jeg skal prøve å holde meg unna malware på den nye maskinen. Derfor lurer jeg på hva som er den beste metoden å lage .iso-er fra de CD-ene jeg har liggende? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Du må jo ha en DVD-leser for å få ut informasjonen, du kan jo ikke akkurat trylle den ut. Du kan evt. kjøpe en extern DVD leser/brenner, dog bruker denne en god del lenger tid enn en vanlig intern spiller. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Jeg har andre PCer i huset Så jeg vil putte CDen i dem og lage .iso-ene der Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Vel, da finnes det nok ingen annen løsning enn å laste ned en crack for å få spille uten CDen, med mindre spillet ikke har kopibeskyttelse, noe de fleste spill har. Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Vel, da finnes det nok ingen annen løsning enn å laste ned en crack for å få spille uten CDen, med mindre spillet ikke har kopibeskyttelse, noe de fleste spill har. DVD Decrypter lager ISO fil. Kjør DemonTools så skal da dette gå fint? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 DVD Decrypter lager ISO fil. Kjør DemonTools så skal da dette gå fint? Å lese spillet går fint, men man får ikke startet spillet. Det er hele poenget med kopibeskyttelse. Å laste ned en crack til et spill man har kjøpt er derimot ikke ulovlig, og man er ganske kløne hvis man klarer å dra med seg malware når man gjør dette, men alt er vel mulig hvis man har liten kunnskap. Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 DVD Decrypter fjerner kopibeskyttelsen. http://lifehacker.com/5444274/five-best-dvd+ripping-tools Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 DVD Decrypter fjerner kopibeskyttelsen. http://lifehacker.co...d+ripping-tools DVD Decrypter er bare til DVD filmer, ikke spill på en DVD plate. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Takker Admiral-K! Det virket i hvertfall med Star Wars Empire at War Gold Pack, så får prøve den med resten av spillene i løpet av uka Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Godt å høre. Mulig det er værre med nyere spill men jeg har selv brukt denne måten på noen av mine gamle. DVD Decrypter er bare til DVD filmer, ikke spill på en DVD plate. Alltid morro med folk som svarer bastant på ting de selv ikke har prøvd.... Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Takker Admiral-K! Det virket i hvertfall med Star Wars Empire at War Gold Pack, så får prøve den med resten av spillene i løpet av uka Hva funket, kun å lage ISO eller faktisk starte spillet med ISOen etterpå uten CDen i spilleren? Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Hva funket, kun å lage ISO eller faktisk starte spillet med ISOen etterpå uten CDen i spilleren? Å spille spillet med .iso-en jeg lagde. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Å spille spillet med .iso-en jeg lagde. Vel det er ikke verst med et program som ikke har blitt oppdatert på 8 år. Nå er det vel en liten mengde spill der ute som ikke har veldig god kopibeskyttelse der dette er mulig, du hadde ihvertfall ikke hatt sjangs i havet med et nyere spill med det der, men bra det funket for det ene ihvertfall da Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Det er for det meste eldre spill jeg er interesert i å spille via CD uansett, ellers har jeg mye på Steam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå