emilts96 Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Hei, jeg er førsteårig student på Skoleskipet "M/S Gann". jeg går på TIP, og ønsker sommerjobb på supplybåt eller lignende, og lurer på om det går an å jobbe som lettmatros på supplybåt når jeg har sikkerhetskurset "IMO 60"? Til sommeren vil jeg ha hatt en del verksted-tid, men er det nok til å bli lettmatros? Jeg bryr meg lite om det bare er drittjobber. Om det er lønn og det er et et skikkelig rederi er jeg mer enn fornøyd. Noen som har peiling? 1 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Du kan nok ikke gå opp til å bli lettmatros sån helt uten videre. Skal du feks være lettmatros på en supplybåt, så trenger du stroppekurs for å kunne oppholde deg på dekk under lasting og lossing ute med riggen. Og dette kurset har du da ikke. Det er veldig få skoleelever som får seile lettmatros. Du vil nok få en vanlig sommerjobbstilling, der du må male, vaske og gjøre slike oppgaver. Så da er det bare å gjøre det du får beskjed om, smile å være glad, så er du matros en vakker dag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå