Gå til innhold

Low-budget gaming pc

Anbefalte innlegg

Jeg har ei søster som liker å spille spill sammen med meg, men pr. dags dato benytter hun seg av en gammel slitt bærbar pc som ikke yter noe særlig.

På grunn av ytelsen på bærbar pcen så får hun bare spilt World of Warcraft og The Sims 3, men det er andre spill som kunne vært interessante for oss å spille sammen.

Er det mulig å bygge en skikkelig billig pc rundt AMD APU som yter akkurat passe til litt nyere spill på lav grafikk?

Jeg tenkte noe alà dette:

post-289990-0-56462900-1358702672_thumb.jpg

Ser for meg at dette vil være en grei oppgradering fra bærbar pcen hun sitter på nå som har et ATI Radeon Mobile 3470 skjermkort.

Hva synes dere? Ser kanskje for meg en mulighet for oppgradering av grafikkløsning framover også, men det er vel en grei start?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kommer ikke jeg med noe sparetips :p Men om du går for 1866MHz CL9 fremfor 1600MHz CL9 gir det bedre grafikkytelse siden GPUen er sulten på båndbredde.

Kjøpte disse selv, men da kostet de bare 399,-

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Forresten, tar et lite sparetips likevel: Når det gjelder strømforsyning vil en Corsair CX 430W holde til oppsettet pr i dag. Oppsettet mitt trekker ca 300W fra veggen med APU (GPU+CPU) på 100 %. Det er jo begrensinger i hvor mye kraft du kan slenge på i et dedikert skjermkort før prosessoren blir flaskehals, så kanskje det er nok? Evt. gå opp til Corsair CX 500W. Denne er også 10 kr billigere enn OCZ :p

Kan jo leke deg litt her for å se om du vil trenge 500W!

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Oppdaterte listen med minnemodulene du tipset om, Arve:

post-289990-0-27527600-1358707612_thumb.jpg

Vil et dedikert skjermkort alà AMD 7850 gi en solid økning i ytelse eller vil prosessoren bli en flaskehals? Ser for meg innkjøp av dedikert skjermkort i løpet av året, dersom det er nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...