Gå til innhold

Gamecubespill på wii`en?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en sønn som gjerne vil spille Super Mario Sunshine (og et annet jeg ikke husker navnet på) på wii`en, og han sier at han kan spille gamecubespill på denne konsollen også. Men jeg forstår det slik at han må han en egen kontroll og en minnebrikke (og selvsagt spillet da) for å få dette til? Stemmer det? Og hvor får jeg i så fall tak i en slik kontroll og riktig minnebrikke? Noen som veit??

:blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første utgaven av Wii kan spille Gamecube spill. Du vil finne ei luke på toppen hvor du kan sette i kontroller og minnekort.

"Note: If you have purchased the new Super Mario Bros. Wii console or any console after November 2011, it is NOT COMPATIBLE with the GameCube. You will be able to tell compatibly on whether there is a flap on the top or not. Call the customer service # on the box to discuss your options."

Det kan hende spillet du søker finnes på Virtual Console (Wiien sin nettbutikk). Dette må i såfall noen andre bekrefte/avkrefte.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Takk for svar. :)

Det var en luke på toppen av wii`en (i bakkant), hvor det var to slots for "gamecube memorycards". Så da er det vel bare å prøve å få tak i alt sammen. Jeg skal sjekke Virtuell console først, det må jeg huske.

Igjen, takk for svar! :)

games1.no

Her er ein nettside som framleis handlar med eldre nintendospel og utstyr. Veit ikkje heilt om dei er i drift lenger, trur ikkje dei gjer det så bra. Har sjølv bestilt frå sida og har ingen dårlege erfaringar hos dei.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på; dette er misvisende, ikke sant? Gamecube-kontroll til Nintendo Wii Det er ikke sånn å forstå at denne kan brukes på gamecube-spill??

Om jeg husker korrekt så må du ha denne for å spille SNES/Sega (og gamecube) og nyere spill fra Virtual Console. NES kan du spille med Wiimote.

Har du originale Gamecube spill på plate du ha gamecube kontroller (og minnekort om du vil lagre).

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...