Gå til innhold

Input på oppsett

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ein eldre Shuttle PC som eg kjøpte eit nytt skjermkort til. Det var vist litt for mykje for den (sikkert PSU), så eg tenkte eg kunne kjøpe nytt kabinett, HK, minne og CPU og bygge ein ny.

Kva synes de om dette oppsettet:

Skjermbilde%202013-01-20%20kl.%204.47.32%20PM.png

Skjermkortet er eit 660 GTX 2GB.

Ser det greit ut, eller kan eg spare på å bytte ut nokon komponenter?

William

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe HK her.

Men ellers greit, trenger kanskje ikke så mye W på PSU men det er en utrolig bra PSU med knall garanti! hva skal pc brukes til?

Ville endret HDD fra 1T til 2T, koster 150,- mer for 2T disken. Da betaler du mye mindre pr. GB.

Lenke til kommentar

Åj, hovudkort mangla ja.. Haha :-) takk for den, trur eg hadde blitt bra snytt hadde eg skulle montert alt og mangla hovudkort. Såg på eit enkelt MSI HK til rundt 7-800. Har de tips? Har ikkje tenkt å klokke, og maskina skal brukast til spel og grafisk arbeid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da ville jeg brukt pengene på følgende i stedet for SSD disk:

http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Lydkortet og CPU kjøleren er rimelige, men de vil gjøre en stor forskjell. Jeg merket fantastisk stor forskjell fra integrerte til Asus Xonar DG, spesielt med headset på.

CPU kjøleren er mye mer stillegående enn stock vifte, og vil gi mer rom for en liten overklokk om du føler for det etterhvert.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

1100kr på en psu som ikke har nok pci-e strømkontakter til å kjøre mer en et skjermkort ville jeg ikke kjøpt meg. Tenk hvis du i fremtiden kjøper deg et skjermkort til, eller skal selge den engang.

En aldri så liten tanke som jeg måtte dele :hmm:

Lenke til kommentar

Kanskje jeg kan låne tråden litt.

Jeg har satt opp dett oppsettet:

1 x Corsair Carbide Series 500R White

999,-

1 x ASUS P8Z77-V PRO

1 369,-

1 x Intel Core i5-3570K

1 649,-

2 x Corsair Vengeance 16GB 1600MHz

1 198,-

1 x Chieftec Smart 700 W

599,-

1 x Noctua NH-U9B SE2

439,-

1 x Kingston SSDNow V300 120GB

649,-

1 x Deltaco Adapter 3,5

35,-

1 x Deltaco Power Cable Sata Straight

Vil jeg få problemer med CPU-kjøleren og RAM-brikkene på dette HK-et? Det er lavprofils minnebrikker jeg har valgt, så det bør vel gå...?

Trenger jeg noe ekstra i forhold til å montere SSD i dette kabinettet (strømkabel, sata etc.)?

Skjermkort og HD har jeg fra før. Skjermkortet er et GTX 550 TI (1GB), og det får holde inntil videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...