PanserJohan Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 (endret) Fra statepress om Vemma: "This company has undergone investigation and has been attacked by many of its former employees and experts for being a pyramid scheme, sucking eager investors dry of money and benefiting a few choice individuals. Despite several strikes against the company, Vemma continues to evade legal prosecution. Their business model, however questionable and disreputable, is airtight". Fra truthinadvertising.org om Vemma: "The FTC has received at least 40 complaints about the company and its products, according to results of a 2013 Freedom of Information Act request filed by TINA.org. Complaints range from allegations that the company is a pyramid scheme that preys on college and high school students to customers saying their credit cards were repeatedly charged for Vemma products they didn’t want". "Very few people actually make it to a level of true “financial freedom.” According to Vemma’s own income disclosure statement of 2012 about 75 percent of active “brand partners” (distributors) on average make less than $1,400 a year by recruiting others to the company. Less than one percent make more than $100,000. And just .01 percent become Star Royal Ambassadors. In 2013, the vast majority of distributors (82,000 of them) grossed less than $1,600 on average per year. You might have a better chance at financial freedom by purchasing a lottery ticket". StateNews om Vemma: "Vemma also brags about its relationship with the NBA and the Phoenix Suns as a way of enhancing their legitimacy as a business. In a YouTube video responding to critics calling Vemma a pyramid scheme, Boreyko stated “we are a company that, from a credibility stand point, has an association with the Phoenix Suns from the NBA. You know, the NBA had to come in, look at our business model, make sure they signed off on anything.” Here again, Vemma created its own reality. Michael Bass, executive vice president of communications for the NBA, said “The NBA does not have a partnership with the Vemma Nutrition Company … It is also not true that the NBA investigated the company’s structure.” _________________________________________________________________________ Virker på meg som dette er en rimelig shady organisasjon, og noen ekstremt få, tjener gode penger. Flere kilder har tall som viser at kun 1% av "ansatte" tjente over $100K i 2013, og 0,1% tjente $1Mill Vemma har også fått masse tyn for å ikke ha noen lover mot å signere kontrakter med mindreårige, (noe finansavtaleloven er rimelig streng på i Norge), samt å utnytte naive universitetsstudenter i USA. Vemma har da ettersigende fantastiske advokater som har kostruert vanntette ansettelseskontrakter, som gjør at all saksøking etc mot tidligere arbeidsgiver er meningsløs. Jeg tror mange fortsatt lever i "get rich quick" eller tror de har funnet opp kruttet på nytt bobla, at de gårfem-på i noen måneder. Så etterhvert blir det litt sårt å innrømme at dette bare var en ønskedrøm. I mine år på jorden, har jeg blitt prøvd lokket med på et par slike "business ventures", "foretningsplaner", lovnader om økonomisk selvstendighet, men alt er alltid for godt til å være sant. Heldigvis har jeg stått på sidelinjen å sett andre feilet, fremfor å oppleve det selv. Jeg tør ikke påstå at Vemma er svindel, ei heller skal jeg fraråde folk å kjøpe seg inn. Det jeg råder folk til, er å tenke seg om to ganger, researche litt på nettet, og spør noen som er nøytrale. Virker det for godt til å være sant, er det som regel det. edit: leif Endret 17. juli 2014 av PanserJohan Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 De er nå vært fall på vei til å bli medlem av direktesalgsforbundet, noe som med en gang gjør meg mye mindre skeptisk. Slik jeg ser det har du sjansen for å tjene penger om du bruker mye tid på det. Altså jobber man får man penger jobber man ikke får man ikke penger i liket med vanlige jobbet. Og man taper ikke direkte penger heller da man sitter igjen med et produkt man faktisk kan bruke etter på, jeg kan også si at jeg taper penger om jeg går ned på rema og kjøper 10 kasser et eller annet. Men uansett så er det noe jeg selv aldri ville satset på, grunnen til det er at jeg ikke kommer til å gidde å bruke tid på. Samt at jeg hater å "selge", husker da jeg jobbet som kundekonsulent og vi skulle prøve å merselge uff nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå