Gå til innhold

Hva syns dere om Vemma, er det scam eller ikke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel som med alle MLM/pyramidespill? De på toppen tjener penger på bekostning av dem under dem. Om du tjener penger på det avhenger vel helt og holdent om hvor mange andre du klarer å lure til å bli medlem med deg som "sponsor".

Ja, men jeg har hørt at Vemma er en lovlig pyramidespill, men er usikker.. også hørt at folk har tapt penger på det.

Lenke til kommentar

Det er garantert et pyramidespill. Ettersom "ansatte" taper penger på å være en del av selskapet er det garantert ulovlig. Hvorfor vil du jobbe i et selskap du må betale for å bli ansatt i? Mye styr for at toppen skal tjene penger. Du blir bare en løpegutt uten inntekt.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Etter hva jeg vet om vemma er det helt lovlig. Og godkjent i 61 land. Følger EU's regler og det norske lotteritilsynets.

Jeg har ikke jobbet med Vemma, men jeg kjenner godt til bransjen nettverksmarkedføring/ MLM. Vemma er helt lovlig på lik linje med selskaper som Amway, Herbalife, tupperware osv. aktører som har holdt på i 30+ år.

Dere som hopper til konklusjonen at dette er et pyramidespill, vet nok ikke helt hva et pyramidespill er..

Et pyramidespill er et selskap der det ikke finnes et produkt, pengene flyter oppover, de på toppen tjener alltid mest. Og de har som regel en levetid på 0-2 år før de blir lagt ned. ( For de de er ulovlige).

Nettverksmarkedføringsselskaper (som selskapene nevt over) har en struktur som best kan illustreres som en pyramide. Som alle andre selskaper også har. Men de har alle et produkt de omsetter, bonusplan som belønner de som jobber, altså ikke slik at de på toppen nødvendivis tjener mest. De som jobber mest, tjener mest!

En enkel måte å finne ut om selskapet er seriøst med en bærekraftig struktur et å se om det har overlevd i 5 år. Har de klart det, er de et seriøst selskap. Ingen useriøse/ ulovlige selskaper overlever lengere enn 5 år. Etter hva jeg vet så har Vemma holdt på siden 2004. (enkelt Googlesøk)

Det er mange myter og feiloppfatninger om bransjen nettverksmarkedføring. Se disse to filmene før diskusjonen fortsetter :)

Her forklares det bedre: http://m.youtube.com/watch?v=DUWmgsgMkPU

Her forklares det enda bedre:

http://m.youtube.com/watch?v=fGevQZiblLg

Her kan dere se litt om bransjens omfang : http://www.directsellingnews.com/

Da håper jeg ting ble litt tydeligere :)

Lenke til kommentar

Ilende og ilende.. :) Jeg ser jeg er 8 mnd sent ute hehe! Kom akuratt over denne tråden, og syntes jeg burde komme med et innspill for å nyansere. I dette tilfelle Djevelens Advokat. Da de fleste her er veldig skeptiske uten (virker det som) å ha noe kunnskap om selskapet eller bransjen... Denne quoten sier vel sitt "The ultimate ignorance is the rejection of something you know nothing about yet refuse to investigate." Dr. Wayne Dyer

Kan ikke folk utdype hvorfor de mener dette er "svineri"/"svindel" da det er en helt legitim bransje med gode inntektsmuligheter for de som ønsker å jobbe med det?! :)

Men det er som Korporalen skrev folk kan tape (om du er ute etter get rich quick, med feil intensjoner) eller vinne (hvis du behandler det som lagsiktig form for arbeid)

Jeg fikk ihvertfall fart på diskusjonen igjen! Blir jo ikke noe diskusjon om alle mener det samme :)

Lenke til kommentar

Tjener man penger på å verve andre?

Tjener man penger på at folk man verker klarer å verve andre?

At det er ett produkt inne i bilde er på ingen måte noe hinder for at det kan være MLM.

Står lite konkret om hvordan det fungerer på siden, men mistenker at produktsalget er i steden for kun penger. Vet noen gjorde det samme med såpe en gang, det kollapset slik som dette også vil...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Tingen er jo rett og slett at folk ikke vet hva de snakker om. Folk sier at Vemma er et pyramidespill, når de selv ikke vet hva et pyramidespill er. Det er så latterlig. Folk som kaller et eller annet for pyramidespill, spørr de om de kan svare hva pyramidespill er - De kan ikke gi en forklaring, de sier som regel "ja det er jo penger og verving ting" eller så kommenterer de at "firmakartet" ser ut som en pyramide, HALLO! - Alle firma/bedrift kart ligner på en pyramide - Hvor du f. eks har Avdelingsleder øvers, under han 2 eller flere assisterende ledere. unde de 2 eller flere Team ledere og under de igjen 2 eller flere assisterende teamledere / fagansvarlige - så kommer alle konsulentene/ansatte osv osv.

Forskjellen mellom nettverksmarkedsføring og pyramidespill er enkel. I en lovlig nettverksmarkedsføring firma får du en tjeneste eller produkt som Vemma, hvor du kjøper deg energi drikke, protein pulver eller Vitaminshots mens i andre firmaer som Herbalife, hvor du betaler 7-8tusen kroner for å melde deg inn, uten å få noe tilbake.

Har selv jobbet med Vemma en stund, er strålende fornøyd og har virkelig tatt meg tid til å studere det. Worst case scenario, så har du brukt penger på en energi drikke - noe man bruker penger på uansett daglig, men uten å få betalt for det :D

Lenke til kommentar

Tingen er jo rett og slett at folk ikke vet hva de snakker om. Folk sier at Vemma er et pyramidespill, når de selv ikke vet hva et pyramidespill er. Det er så latterlig. Folk som kaller et eller annet for pyramidespill, spørr de om de kan svare hva pyramidespill er - De kan ikke gi en forklaring, de sier som regel "ja det er jo penger og verving ting" eller så kommenterer de at "firmakartet" ser ut som en pyramide, HALLO! - Alle firma/bedrift kart ligner på en pyramide - Hvor du f. eks har Avdelingsleder øvers, under han 2 eller flere assisterende ledere. unde de 2 eller flere Team ledere og under de igjen 2 eller flere assisterende teamledere / fagansvarlige - så kommer alle konsulentene/ansatte osv osv.

Forskjellen mellom nettverksmarkedsføring og pyramidespill er enkel. I en lovlig nettverksmarkedsføring firma får du en tjeneste eller produkt som Vemma, hvor du kjøper deg energi drikke, protein pulver eller Vitaminshots mens i andre firmaer som Herbalife, hvor du betaler 7-8tusen kroner for å melde deg inn, uten å få noe tilbake.

Har selv jobbet med Vemma en stund, er strålende fornøyd og har virkelig tatt meg tid til å studere det. Worst case scenario, så har du brukt penger på en energi drikke - noe man bruker penger på uansett daglig, men uten å få betalt for det :D

Hvor mye penger har du invisert? Hvor mye penger har du tjent?

Lenke til kommentar

Hvor mye penger har du invisert? Hvor mye penger har du tjent?

Jeg kjøpte da businesspakken til 3700kr, som ga meg en rekke bonuser og ekstra produkt (2 brett gratis) så jeg også kunne dele ut mer til venner eller gi bort generelt til andre venner/familie som ville være kunde.

Fikk 3 venner med i løpet av 1 uke, hvor jeg fikk en bonus og tjente 4400kr på 1 og halv uke, nå har de gjort det samme :) - Men man kan jo bare kjøpe 2 brett og være kunde, og likevel være med i teamet og begynne å jobbe og likevel få betalt, men du er ikke kvalifisert for bonusene eller Bil bonus.

Jeg skaø være ærlig og si at jeg ikke hadde klart dette selv, men jeg har så mange fantastiske folk i mitt Team som hjalp meg noe stort! Det er akkurat det som er så sinnsikt BRA! Du får hjelp av folk over deg konstant, og ja - du kan tjene mer enn de over deg :)

Lenke til kommentar

Såå, du har tjent 700kr på dette med andre ord?

Altså ca det samme som en helt ordinær person tjener per dag etter skatt.

Det er snakk om hva jeg har tjent etter 1 og halv uke. Man blir ikke millionær over natten liksom. Men i løpet av neste måned har jeg passiv inntekt på 5000kr +- = 20.000kr i måneden, for å drikke energi drikke og fortelle folk om det, så det er ikke dårlig. + Dette vil jo bare øke og øke (Power of duplication)

(Gjentagende passiv inntekt på 5000 i uken.

20.000 i måneden)

Endret av Bernardmp
Lenke til kommentar

Har inntrykk av at det finnes uendelig mange slike selskaper, og de dukker opp som paddehatter, og forsvinner like raskt. Som noen har påpekt, har selskapet eksistert i flere år, men tviler på at de har hatt store omsetningen. Sjelden om aldri har jeg hørt om noen som tjener godt på dette. Kanskje med unntak av et par jeg veit om som virkelig gikk all-in i Herbalife (HL), og i dag tjener meget godt.

Til gjengjeld kjører de rundt i en bil med HL logo og reklame, snakker kun om HL, og prøver å utnytte alt og alle for å selge mer HL.

En slik person ønsker jeg ikke å være, ei heller at noen jeg kjenner skal være.

Lenke til kommentar

Har inntrykk av at det finnes uendelig mange slike selskaper, og de dukker opp som paddehatter, og forsvinner like raskt. Som noen har påpekt, har selskapet eksistert i flere år, men tviler på at de har hatt store omsetningen. Sjelden om aldri har jeg hørt om noen som tjener godt på dette. Kanskje med unntak av et par jeg veit om som virkelig gikk all-in i Herbalife (HL), og i dag tjener meget godt.

Til gjengjeld kjører de rundt i en bil med HL logo og reklame, snakker kun om HL, og prøver å utnytte alt og alle for å selge mer HL.

En slik person ønsker jeg ikke å være, ei heller at noen jeg kjenner skal være.

Hmm, er litt usikker på hvordan HL fungerer, men Vemma har jo eksistert i 10 år. Og ifølge omsetningene som jeg har sett i det siste så lover jo det bra. 2012 - 120mill dollar, 2013 - 250mill dollar - beregnet i 2014 - 550mill dollar og i 2015 passerer 1milliard dollar.

Men dette var noe jeg tenkte på også, at om Vemma var alt jeg kom til å tenke på eller om det var bare det jeg snakket om - det er ikke sånn så langt for meg, jeg har fortsatt god fritid som jeg bruker med mine andre kompiser som ikke gjør dette, rett og slett fordi de ikke har penger, som er greit.

MEN, jeg tror at de som er veldig høyt opp bruker hele dagen sin på dette, eller rett og slett at dette er livet deres ved at de har tidsfrihet og økonomifrihet og bruker tiden sin på å lære opp andre, reise til andre land, holde foredrag eller training - Men selvfølgelig. Behandler du hvilken som helst nettverksmarkedsføring som en hobby, får du betalt for en hobby - tar du det seriøst, får du betalt seriøst.

Lenke til kommentar

Hvor kommer denne passive inntekten på 20 000 kr/mnd fra?

Passive inntekten kommer da av å ha enten kunder eller partnere i ditt nettverk som kjøper produktet.

Det som også er bra, er jo at personer over deg kan legge til kunder eller partnere under deg, som gjør at du også tjener på det.

Lenke til kommentar

Passive inntekten kommer da av å ha enten kunder eller partnere i ditt nettverk som kjøper produktet.

Det som også er bra, er jo at personer over deg kan legge til kunder eller partnere under deg, som gjør at du også tjener på det.

For at du skal tjene 20 000 kr i måneden må altså du, eller folk som jobber for deg, selge nok til at:

1. Du kan ta ut 20 000 kr i profitt.

2. Kostnader dekkes.

3. De som eventuelt selger for deg får sin del av profitten.

4. Alle leddene over deg (3? 4? 1000?) får sin del av overskuddet.

Hvor stor omsetning må du og de under deg bidra med for at dette skal gå opp? 100 000kr per mnd? 200 000? Det høres ikke veldig passivt ut.

Lenke til kommentar

For at du skal tjene 20 000 kr i måneden må altså du, eller folk som jobber for deg, selge nok til at:

1. Du kan ta ut 20 000 kr i profitt.

2. Kostnader dekkes.

3. De som eventuelt selger for deg får sin del av profitten.

4. Alle leddene over deg (3? 4? 1000?) får sin del av overskuddet.

Hvor stor omsetning må du og de under deg bidra med for at dette skal gå opp? 100 000kr per mnd? 200 000? Det høres ikke veldig passivt ut.

Selvfølgelig vil Firmaet selv alltid tjene mer enn det de utbetaler.

F. eks for at du skal få månedlig produkt gratis (verdi 1200kr) må du ha 3 kunder som betaler 1200 i måneden.

Dersom du skal oppnå en Frenzy bonus (utbetaling på 2800-3300kr) trenger du 3 personer som kjøper partner pakke til 3700kr.

Du har 2 bein å bygge i, En venstre fot og en høyre - En av disse vil være "fellesfot" som lar andre over deg til å bygge på, men innside foten (enten venstre eller høyre) må du bygge selv i, eller de du får med).

Hver produkt/antall produkt har ulike Salgspoeng. F. eks 2 brett til verdi 1200kr har salgspoen på 120poeng. Du trenger 360poeng i en fot, og 180 i den andre, samme hvilken. Dette kalles 1 cycle og du tjener 20-25 dollar som er altså ingenting kanskje 150kr.

Så målet er at DU oppnår gratis produkt i måneden, slik at du tjener noe, enn å bruke (selv om dette er penger du allerede ville ha brukt på f. eks Redbull, burn, battery osv) - Men uansett vil du komme på et punkt hvor du tjener mer, enn det du bruker dersom du ikke har gratis produkt.

Jo flere cycles, jo mer utbetalt :) - Det handler rett og slett om power of duplication, 2 former 2 former 2 osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...