Gå til innhold

Hvilken KVM switch til 300,- og under

Anbefalte innlegg

Hei!

Så her er tingen. Har en Windows maskin og en Mac Mini. Har en skjerm, et tastatur og en mus og jeg vil bruke Win PCen og Minien sammen på en skjerm, tastatur og mus på begge maskinene.

Både tastaturet og musen er USB.

Så må ha en KVM switch. Men hvilken?

Har funnet disse for øyeblikket:

http://www.proshop.no/KVM-switch/TRENDnet-2-Port-USB-KVM-Switch-Kabler-2105432.html?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Og denne:

http://www.dustinhome.no/product/5010610660/aten-kvm-switch-2-port-vga-usb-3-5mm/?utm_campaign=mediehuset&utm_source=prisguide.tek.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=1055

Så, hvilken tror dere?

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Hvis maskinene står på samme nettverk og du har dem på samme bort, så kan du kjøpe deg f.ex dette programmet. Da har du en modus som gjør at skjermene opptrer som felles skrivebord, men når musepekeren kommer til den andre skjermen, så styrer du i realiteten den andre maskinen.

Dvs i stedet for at du må klikke en tastekombinasjon eller en fysisk knapp som på en vanlig KVM switsj så fører du bare musepekeren forbi kanten på skjermen, og vips er du inne på den andre maskinen og styrer denne.

Jeg har ikke testet mac-viewer'n så det bør du kanskje teste før du kjøper lisens til programmet.

Lenke til kommentar

@Lami:

Problemet med slike rimelige KVM switcher er at skjermtilkoblingene er VGA, og det er ikke særlig egnet på moderne skjermer. Skal du ha en KVM switch med f.eks DVI må du regne ca 600 kr eller mer. Men har du en skjerm med både DVI og HDMI kan du koble PC-en på HDMI inngangen og Mac Mini på DVI (ved en miniDP -> DVI overgang). Så kjøper du en av de KVM switchene du lister for tastatur og mus.

Det betyr dog at du må både skifte inngang på skjermen (menyvalg) og bruke switchen - altså litt ekstra "arbeid"

Lenke til kommentar
Nei, det forutsetter at maskinene har hver sin skjerm.

I så fall er det vel bortkastede penger når man får tilsvarende gratis?

Men, tilbake til spørsmålet. 1 skjerm, 1 tastatur, 1 mus og 2 maskiner. Du trenger ikke 2 skjermer, bare 2 skjerminnganger. Du må bare bytte mellom signalkildene (maskinene) med signalkildevelgeren på skjermen samtidig som du benytter MouseSharing eller tilsvarende.

Lenke til kommentar

Jeg har satt opp en ekstra skjerm her nå, og har prøvd ShareMouse. Men, jeg likte det ikke. For det første så ble musen på server PCen (Windowsen) veldig laggete og var ikke brukenes i det hele tatt. Ellers funket tastaturet kun på Windows maskinen og ikke Macen. De viser så fint i videoen deres at du kan bare ta musen over til den andre skjermen og skrive, men det funket ikke hos meg.

Ellers har jeg prøvd så og si alle andre programmer som f.eks Synergy, men det funket ikke heller.

Så, vi får droppe det.

Men så jeg må bytte inngangskilde på skjermen hvis jeg bruker en KVM switch på kun tastatur og mus? Det er slitsomt og tror ikke jeg orker nei.

Og som jeg sa så har jeg en ekstra skjerm her stående, men synes det er tungvindt med to skjermer. Kan sies at det er ca 20cm mellomrom mellom begge skjermen så de står litt fra hverandre og må vri hodet til sides. Kan det være derfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...