ruben1234 Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Hei jeg går Tip vg1, og har veldig lyst til å søke brønnteknikk til neste år. Jeg har ca 4 i snitt, og 0 dager fravær. Er det mulig og komme inn på brønnteknikk med det? er det bedre sjanse for å komme inn hvis jeg søker i flere fylker også? jeg har også hørt at man ikke søker med norsk og engelsk, noen som vet om det stemmer? håper for raske svar, skal begynne å søke snart Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Vet ihvertfall at du bør hvertfall ha 5 i snitt, uansett.. det er ganske mange som ønsker å gå den veien, men du kan jo søke uansett. Tror man søker med alle fag man har karakterer i? Ja, det er større sjanse for å komme inn på brønnteknikk jo flere steder du søker! Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Hei jeg går Tip vg1, og har veldig lyst til å søke brønnteknikk til neste år. Jeg har ca 4 i snitt, og 0 dager fravær. Er det mulig og komme inn på brønnteknikk med det? er det bedre sjanse for å komme inn hvis jeg søker i flere fylker også? jeg har også hørt at man ikke søker med norsk og engelsk, noen som vet om det stemmer? håper for raske svar, skal begynne å søke snart Fraværet har ingenting å si når du skal søke deg inn på skoler , det er kun karakterene. Jeg snakket med rådgiveren på skolen vår og fant ut at den med lavest snitt i bergen kom inn med 5.0 det er nok veldig forskjellig fra skole til skole da. (og selvsagt år til år) Lenke til kommentar
EMeidell Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Litt sent svar, men men. Jeg tror nok ikke du kommer inn med 4,0 i snitt. Jeg har selv søkt dette og jeg har 5,1 i snitt, er ikke sikker på om jeg kommer inn heller. Det med å søke i flere fylker er unødvendig, for hvis du bor i hordaland og sier du har 4,0 i snitt, da vil snittet ditt registreres som 240, og hvis du søker i et fylke du ikke bor i har du 40. du har 200 tillegspoeng i det fylket du bor i. så du har 0 sjanse å komme inn på brønn i annet fylke med mindre du registrerer at du har flyttet dertil. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Det med å søke i flere fylker er unødvendig, for hvis du bor i hordaland og sier du har 4,0 i snitt, da vil snittet ditt registreres som 240, og hvis du søker i et fylke du ikke bor i har du 40. du har 200 tillegspoeng i det fylket du bor i. så du har 0 sjanse å komme inn på brønn i annet fylke med mindre du registrerer at du har flyttet dertil. Whaat? Hvor kommer tallet 240 fra? Og hvem sier at 200 av de blir tilleggspoeng? kilde takk? Lenke til kommentar
Mongobjørn1 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Poengsummen får du ved å summere alle tallkarakterene og deretter dele på antall karakterer. Dette gjennomsnittet, med to desimaler, multipliseres med 10.Sum alle karakterer —————————— = Gjennomsnitt (med 2 desimaler) * 10 = Poengsum Antall karakterer http://www.vilbli.no/?Fylke=5&Side=Artikkel&Artikkel=016302 Hvilke skoler kan du søke på?Hovedregelen er at du skal søke videregående opplæring i det fylket du bor i, eventuelt i nabofylker som fylket ditt har gjort spesielle avtaler med. Det er lokale regler om hvor du kan søke innen fylket ditt, om du får lov til å ønske skole osv. http://www.vilbli.no/?Artikkel=016295 Lenke til kommentar
EMeidell Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Whaat? Hvor kommer tallet 240 fra? Og hvem sier at 200 av de blir tilleggspoeng? kilde takk? Greit, ikke akkurat tillegspoeng, men de som bor i et fylke har 200 "poeng" i tillegg til snittet sitt. Snakket med rådgiver på skolen som sa dette til meg, du har bare sjanse å komme inn i et annet fylke hvis ditt fylke har kjøpt skoleplasser der eller du flytter dertil og oppgir dette når du søker. Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Noen av dere som kom inn her i Bergen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå