Jofred Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Heisann, jeg er kommet i en situasjon der jeg har to kilo kjøttdeig som går ut på dato i dag. Tanken var å spise 500 gram, og steke resten for å så spise 500 gram til middag hver dag. (Har ikke fryseboks akkurat nå) Er dette noe jeg kan gjøre uten å ende opp med borgerkrig i magen? Endret 20. januar 2013 av Jofred Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Så lenge det verken lukter eller smaker dårlig så skulle det gå fint. Kjøttdeigen kan ikke lese, og vet derfor ikke hva produsenten har skrevet på pakken angående holdbarhet. 4 Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Mener du da i skrivende stund? Eller når jeg har tenkt å bruke den de kommende dagene? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 (Har ikke fryseboks akkurat nå) Har du vindu der du bor - går det an å åpne vinduet - hva er tempen ute - og hvis du har det forannevnte - har du fremdeles ikke muligheter for å kjøle ned ting eller fryse kjøttdeigen? Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Jeg har kjøleskap, men fryseboks-delen tok kvelden nylig. Jeg tenkte (selvsagt) å kjøle ned den resterende kjøttdeigen i bokser eller lignende, og legge den i kjøleskapet. Godt forslag å legge det ute, men det tørr jeg ikke Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Hvorfor ikke? Jeg skjønner om du bor på bakkeplan og fryter tyveri av enten mennesker, dyr eller fugler, men hvis du bor i 2. etasje kan du henge det i en pose ut vinduet, eller lignende. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Du har vel snø ute? Da er det jo bare til å grave ett hull i snøen og legge kjøttet der. Det der sikkert litt dumt du, men det er bedre enn å kaste 2 kg med kjøtt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå