Cooky Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Hvordan er det med hårfjerningskrem/gele? Har lest mye om at det er å sterkt fraråde, men aldri hvorfor. Endret 20. januar 2013 av Cooky Lenke til kommentar
YAAS Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Det er mange sterke kjemikalier i de kremene, så det sees av mange som en dårlig ting å ha i nærheten av intimområdene. Kan skape utslett, kløe osv. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 De funker veldig dårlig uansett. Funket ikke på leggene mine engang selv om jeg var 14 og lot det sitte dobbelt så lenge som det skulle. Blir også for mye kliss for meg, som voksing også gjør. Blir bare.. ikke verdt det, å sitte der i flere timer og prøve å finne ut av alt det der med å ha voksen AKKURAT passe varm så du ikke brenner deg selv men ikke så kald at den ikke vil funke, så må man varme den opp igjen om og om igjen fordi den blir kald... Nei takk. Er glad jeg har epilatoren min! Lenke til kommentar
jant90 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 http://vgd.no/helse-sex-og-livsstil/samliv-generelt/tema/670120/tittel/ikke-barber-rumpene-deres/side/1 anbefaler alle og lese denne for en god latter, og hvorfor dere ikke burde gjøre det Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Jeg ville nappet ett og ett, med pinsett. Da får du ut hele håret, og det vokser ikke ut igjen med det første. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Er allerede linket til den oppdiktede historien tidligere i tråden jant90 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 To offtopic-innlegg er fjernet fra tråden. Kommentarer på moderering skal ikke skje i tråden, men tas på personlig melding. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Gleder mg til tråden som omhandler inngrodd hår med abcess. Lenke til kommentar
Ms J Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Varmvoks (Brazilian så klart) i salong er definitivt det beste! Permanent hårfjerning med laser/diodelaser er selvsagt bra, har gjort det på legger og armhuler, men det er kostbart og du må regne med flere behandlinger. Hårene våre vokser i 5 ulike faser. Den første voksbehandlingen er litt smertefull, men det går så kjapt og påføres straks en lindrende krem. Dessuten er det ting du kan gjøre for å lide minst mulig. Fx bør hårene som skal fjernes ikke være lenger enn ca. 0,5 cm, unngå behandling rundt eggløsning/mensen og ha kontinuitet i behandlingene. Det er dumt å vente så lenge mellom hver gang at det blir som første gang om og om igjen... Fordelen med voksing er at det tar lang tid før hårene gror ut igjen (ca 1 mnd) og da er de myke og tynnere. Og det aller beste er at på de neste behandlingene er det kun 1/5 av hårene som er i fasen til å fjernes. Da det er mindre hår gjør det mindre vondt, selv om jeg mener folk har et urealistisk bilde av smertene ved voksing i utgangspunktet. Epilering, napping, kremer som svir er MYE verre- med varmvoks slipper man også kløe, utslett og evnt annet ubehag. Eneste er at en kan være litt øm rett etterpå - vel verdt det da! Lykke til! Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Hah, man kan fint få kløe og utslett av varmvoks behandling. Røde nupper, blod og smerte er veldig vanlig. Ikke får man lov til å sole seg, bade, dusje eller ha seksuelt samleie det første døgnet. Man burde også eksfoliere jevnlig for å få vekk døde hudceller. Samme prinsipp som med epilering, bortsett fra at epilatoren min kostet meg en tusenlapp og har spart meg flere tusen i nye barberingshøvler og dyre timer hos skjønnhetsklinikken. Ville fremdeles valgt å vokse intimområdet proffesjonelt fremfor å epilere, men det er på grunn av at det er ett sensitivt sted og det å nærme seg med en maskin med 40 kjappe pinsetter mot kjønnsleppene er egentlig lite smart.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå