Gå til innhold

BK: Rugefred

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nydelig .) Opplever at behandlingen av bilde, at hodene ikke har skarpe kanter gir et ekstra romantisk slør over bildet. Ser at det er god dybde i bildet - fuglene er så nære. Lurer på om du har lyst til å dele med oss - på hva du har gjort når du har tatt bildet og i behandling av det? Lurer på om du har senket clarity, eller gjort andre ting for å få de myke ansiktene. Om du har behandlet hele bildet, eller enkelt deler. Eller om at alt er fototeknikk - at du har fått det til allerede når du tok bildet ? Inspirerende og vakkert bilde :)

Endret av Jentungen 1
Lenke til kommentar
Et velidg fint bidrag til temadagen. Flott bilde! Men er ikke dette krykkjer da ?
Takk for det, Trond !Krykkjer har helt svarte vingespisser og er mere grå i fjærdrakta :)

Enig med Trond her, det er krykkjer som har svarte bein og gult nebb, fiskmåke har gul-grønne bein og nebbet er ikke så gult mere som beina, gul-grønnt. Har knipset mange og ser det på bilde då. Ha en fin søndag med hilsen hobbiornitolog Leif ;-)

Lenke til kommentar
Et velidg fint bidrag til temadagen. Flott bilde! Men er ikke dette krykkjer da ?
Takk for det, Trond !Krykkjer har helt svarte vingespisser og er mere grå i fjærdrakta :)

Edit:

Beklager at jeg har misforstått dette med krykkjer og fiskemåker, for dette er uten tvil krykkjer :)

Lenke til kommentar

Nydelig .) Opplever at behandlingen av bilde, at hodene ikke har skarpe kanter gir et ekstra romantisk slør over bildet. Ser at det er god dybde i bildet - fuglene er så nære. Lurer på om du har lyst til å dele med oss - på hva du har gjort når du har tatt bildet og i behandling av det? Lurer på om du har senket clarity, eller gjort andre ting for å få de myke ansiktene. Om du har behandlet hele bildet, eller enkelt deler. Eller om at alt er fototeknikk - at du har fått det til allerede når du tok bildet ? Inspirerende og vakkert bilde :)

Tusen takk for den utdypende tilbakemeldingen, J1 ! :)

Det som ble gjort i etterbehandlingen av RAW-fila er:

Lightroom: Økte Whites til +22, Clarity til +25 og vibrance til +60

Photoshopplugin "Topazdetail 3": brukte da "feature enhancement I" og som fikk fram strukturen, spesielt på fuglenes fjærdrakt.

Photoshop: Senket eksponeringen med 0,7 blendertrinn, men ved hjelp av layermask så hentet jeg tilbake eksponeringen på alt utenom taket.

Reduserte noe blå fargestikk i høylysområdet med "Color Balance."

Dette skulle dekke stort sett alt som ble gjort.

Rammen lagde jeg i Photoshop.

Lenke til kommentar

Et flott bidrag med flotte modeller Birger og nå kommer dem også tilbake til meg og Andenes. Idag kæmpeflott vær med sol så nå på tur med Nikonen. Ha en fin dag med hilsen Leif ;-)

Takk for det, Leif ! :)

Håper du har hatt en fin tur med Nikonen i dag og att du kjenner vårfornemmelsene komme krypende sammen med solstrålene.

Lenke til kommentar
Enig med Trond her, det er krykkjer som har svarte bein og gult nebb, fiskmåke har gul-grønne bein og nebbet er ikke så gult mere som beina, gul-grønnt. Har knipset mange og ser det på bilde då. Ha en fin søndag med hilsen hobbiornitolog Leif ;-)

Takk for korrigeringen, Leif ! :)

Jeg hadde nok misforstått det som jeg leste på diverse forum om krykkjer og fiskemåker, Leif - men jeg har ihvertfall nå lært forskjellen. :)

Lenke til kommentar
Edit:Beklager at jeg har misforstått dette med krykkjer og fiskemåker, for dette er uten tvil krykkjer :)

Greit, då er vi enige Birger og ha en fin søndagskveld. Mvh Leif ;-)

Lenke til kommentar
Edit:Beklager at jeg har misforstått dette med krykkjer og fiskemåker, for dette er uten tvil krykkjer :)
Greit, då er vi enige Birger og ha en fin søndagskveld. Mvh Leif ;-)

Takk for det, Leif - God søndagskveld til deg også ! :)

Lenke til kommentar

Takk for det, Leif ! :)

Håper du har hatt en fin tur med Nikonen i dag og att du kjenner vårfornemmelsene komme krypende sammen med solstrålene.

Alt er i orden Birger og det blev mange svar :) men bedre noen svar æn ikke noe svar då :) og veldig bra at vi er enige og man lerer hele livet :) Hade en kæmpetur med " ikonen " Nikonen i et nydelig vintervær med sola, blå himmel, noen minus og vindstille :) Ja kjenner vårfornemmelse ner fotolyset kommer tilbake :) Ha en fin vecka med hilsen Leif :grin:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...