AnonymDiskusjon Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Hei på dere, håper på råd og tips! Saken er den at jeg virkelig sliter med å komme videre etter å ha vært håpløst forelska i ei jente i snart to og et halvt år. Jenta det gjelder er en god venn, og den første runden med forelskelse kviet jeg meg fælt for å fortelle henne det, i frykt for å ødelegge vennskapet. Dette resulterte i en åtte måneder lang, destruktiv og nærmest altoppslukende besettelse, før jeg endelig fikk ut fingeren og fortalte henne hva jeg følte. Hun bekreftet da det den logiske delen av meg hadde visst siden det begynte, nemlig at hun bare ser på meg som en venn. Følelsene roet seg litt ned i tiden etter det, hun fikk seg kjæreste, og jeg begynte i militæret. Jeg tenkte mye på henne, og ble bekymret da jeg fikk vite at hun antagelig hadde havnet i et usunt miljø rundt sin kjæreste. Det endte med at jeg tok kontakt med henne. Den første tekstmeldingen jeg sendte mottok hun under en voldsom krangel med kjæresten, og den viste seg å være utslagsgivende da hun senere den kvelden sto på utsiden av en balkong, men bestemte seg for ikke å hoppe... Som dere sikkert skjønner, har det blitt en veldig spesiell stemning mellom oss i etterkant, og jeg greier fremdeles ikke helt å la følelsene ligge. Hun har det fint, og har kommet seg bort fra de problemene hun hadde, og utdanner seg for tiden flerfoldige mil unna. Hun ser meg fremdeles som en venn. What do? Dette er den eneste jenta jeg har vært forelska i siden ungdomsskolen, og hun har fortsatt den litt magnetiske effekten - uavhengig av hvor mange som er i rommet, det er henne jeg legger merke til først. Jeg orker ikke dette lenger! Jeg vil videre! Anonym poster: c797312ba88091628b0afca1cf3c7651 Anonym poster: c797312ba88091628b0afca1cf3c7651 Lenke til kommentar
Pius Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Get a medic, another AFC in here!~ Just kidding, ser ut som om du bryr deg veldig mye om denne personen her. Hvis du vil at dere skal bli no mer enn venner må du bare tørre å ta initiativet. Det er en Win, og litt mindre Win situasjon. Enten blir det no, ellers for du bekrefta at hun liker deg, men som en venn. Da er det også lettere for deg å komme videre. Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg ignorert henne. Går du på en fest og legger merke til henne først, drit i henne. Fokuser på andre, ta avstand fra henne. Gå ut med et par andre først og se om hun forsatt er den "eneste". Utvid perspektivet litt, du går glipp av mange fisk ved å ikke legge merke til alle. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Der har du på en måte satt fingeren på problemet - jeg har fortalt henne om det, jeg vet jo at hun kun ser på meg som en venn, men jeg greier allikevel ikke å la det passere. Anonym poster: c797312ba88091628b0afca1cf3c7651 Lenke til kommentar
Pius Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Du vil ikke la det plassere* Blir usunt i lengden av å holde på slik, det beste er å bare treffe nye jenter. Blir destruktivt for begge parter i lengden hvis du forsetter slik. Det er ikke at du greier, men vil ikke gi opp den ene jenta slik jeg ser det. Jo fortere du innser at hun ikke er den ene for deg, og begynner å fiske igjen jo bedre blir det for deg. Hvis du forsetter slikt kan det bli så vondt at du ikke kan beholde henne som en venn engang, og det vil du nok ikke antar jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå