Weeb91 Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Hei! Først et lite spørsmål: Har dere ikke noen undertråder tilpasset vanlig PCer/Stasjonær PC ? Så til hovedspørsmålet: Når jeg kobler til PCen til TVen, så får jeg et område rundt skjermbildet som er svart, jeg må styre og endre på oppløsningen for å få utnyttet TV bildet maksimalt. Har 1080p60 (1920x1080 @ 60 Hz) som standard, og det skulle jo fylle TV bildet.. Har TVen tilkoblet via HDMI, og PCskjermen via VGA med DVI-VGA adapter, og har instillt på duplisere skrivebordet. Noen som vet hvordan jeg kan fikse at TV bildet er utnyttet til det maksimale uten og måtte endre på instillinger hver gang vi skal se film ? Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 ingen svar ? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Får du rett oppløsning / fylt bilde uten svart kant på TV'en hvis du ikke dupliserer skrivebordet? Lenke til kommentar
Vigilante85 Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Hvilken gpu har du? Har hatt samme problemet selv med et ati radeon kort. lastet ned nye drivere og fiklet litt med innstillinger. Har du prøvd å justere på tv'n? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Enten må du i instillinger på skjermkortet eller så er det en overscan sak på tv du må slå av. Om du sier om det er et AMD eller NVIDIA skjermkort og evnt hvilke tv du har så hjelper det. Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 Har AMD Radeon HD 7950, og Philips 47" LCD-TV (PFL4606H). Hvis jeg utvider skrivebordet, forblir problemet, vis jeg viser skrivebord kun på TV, blir bilde fylt. Men med mye om og men, så får jeg fylt skjermbildet på TVen også, når jeg fikler med oppløsningen lenge nok, men er så mye fram og tilbake, så jeg får aldri med meg hva jeg gjør for å få det til Men da blir skjermbilde på PC skjermen rart. Har prøvd å justere på TVen ja, uten hell. mulig jeg ikke finner rette innstillingene, men tror ikke det er på TVen problemet ligger. Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 Fikk fiksa problemet Her beskrives det hvordan det blir fikset (fant posten etter jeg fant det ut selv..) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1219479&hl=&fromsearch=1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå