olalie Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg søker personer som har et ønske om skape økonomiske verdier i samarbeid. Jeg har etter egen erfaring forstått at jeg arbeider best i samarbeid med andre. Derfor søker jeg en foretningspartner. Som person er jeg grynderaktig, hardt arbeidende god på salgsarbeid og veldig oppegående og interisert i alt som har med penger og økonomi og gjøre. For og konkretisere meg selv så er jeg på utkikk etter en person som vil bruke tid og penger på og investere i eiendom og eller handelsvirksomhet. Dvs opprette et as som er eid 50/50 og man går inn med like mye kapital som det banken krever r som egenkapital på objektet man kjøper.+ at man skyter inn mere til oppgradering hvis det er planen. eks: kjøp av tradisjonell bygård kombinert bolig og næringsutleie. Kjøpt av tomt for oppføring av bolig/leiligheter med så stor egeninnsats som mulig. Lage prosjekt med prosjekterte leiligheter som man "selger" på forhånd før utbygging slik at man kan få byggelån hos bank. Her må man enten gamble på å kjøpe tomt eller gjøre avtale med grunneier. Kjøpe stort hus dele det i to og lage 2 boenheter med 5 hybler i hver. Krever 10 m2 rom per hybel + fellesareal (bad kjøkken gang) Leie ut til studenter altså må ligge i nærhet til videregående eller høyskole. Mange muligheter men alt krever kapital! Jeg har selv investert betraktelig di siste 2 år. Har et større gårdsbruk og har pusset opp sokkelleilighet og leier ut denne. Har tilgjengelig 400000 ek om 1,5 mnd. Har kassekreditt på min jordbruksbedrift som jeg kan benytte til kort finansiering 200000. Har også diverse maskiner som kan brukes ifm opparbeding av tomt grunnarbeid. Konkret eksempel: bygård som var til salgs i Levanger for litt siden. 3 mill prisantydning. Var et tvangsalg. Kombinert næring og boligutleie. 54000 i leieinntekter pr mnd. Kontor til advokatfirma første etasje. 5 Leiligheter 1 leilighet oppdelt i 5 hybler. Midt i sentrum! Nært høyskole. Bakdel kun 1 leilighet var godkjent for utleie. Næringsdel var godkjent. Det ble lagt inn bud for ca 5 uker siden(2,750). Siden det er tvangsalg kan man fortsatt by hvis budet man legger inn er innen 6 uker etter budet ble godkjent av megler, og det er vesntlig høyere enn eksisternde bud. I dette eksempelet er 100000 opp vesentlig nok ifølge megler. Jeg hadde kjøpt denne hadde jeg hatt nok kapital! Trenger ca 0,6 mill i ek. et viktig prinsipp for meg er at en investering skall ikke være basert på verdistigning på eiendommen! Dvs eiendommen skall gi positiv cashflow og høyere avkastning en bankrente. Så får evt verdistigning komme som en bonus! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå