slabure Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg lurer på hvilket redigerings program jeg skal velge. hva er best og hvor får jeg mest for pengene. Jeg vil gjerne ha et der jeg har absolutt alt jeg trenger... så jeg ikke trenger å kjøpe flere programmer! Takk på forhånd Lenke til kommentar
arthon Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Premiere pro + After effects har alt du trenger. Sony Vegas har det meste du trenger. Spørsmålet er; Hva trenger du og hva slags film lager du. List of video editing software Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Hvilke spesifikke ting kan man gjøre i Premiere Pro kontra Premiere Elements egentlig? Lenke til kommentar
arthon Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Hvilke spesifikke ting kan man gjøre i Premiere Pro kontra Premiere Elements egentlig? Premiere Pro vs Premiere Elements Uten å kjenne Elements så tror jeg også forskjellen ligger i mengden av effekter som farge justeringer, audio justeringer og miksing til effekter. I tillegg fungerer det vel mer sømløst frem og tilbake med After Effects. Premiere Pro er et avansert proff program i motsetning til Elements. Noe ikke så mange har fått med seg enda er at man kan redigere Video i Photoshop, og da med alle de justerings mulighetene man er vant med fra foto redigering. Endret 21. januar 2013 av arthon Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Takk for den arthon Da er det vertfall ingen grunn til oppgradering fra Elements ser jeg Lenke til kommentar
el mindo Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Bladet Monitor hadde en grundig vurdering av de mest brukte redigeringsprogrammene på markedet, som kan leses som PDF (utgave 3 - 2012). Monitor har gjort en grundig test av de tre vanligste programmene som brukes i profesjonell film- og TV-redigering. Mot slutten skriver vi også om to hvasse alternativer som er mindre vanlige i Skandinavia. Vi har prøvekjørt de tre store og lest oss opp om de mindre, intervjuet brukere og dessuten konsultert produktstøtte og produktspesialister. Formålet er å analysere og kartlegge de ulike programmenes funksjoner og bruksmuligheter for å kunne gi en vurdering; ikke av hvilket som er best, men av hvilket som fungerer best for de ulike bruksområdene. Resultatet er svært opplysende. Vi vil imidlertid påpeke at det til syvende og sist er din egen smak, økonomi og erfaring, samt hva du bruker programmet til, som bestemmer hva som er det beste programmet for deg. God lesning! Det evaluerte fordeler og ulemper med: AViD MEDIA composer, - pris: ca. 25 000 kr ADOBE Premiere Pro 6, - Pris: Ca. 8 000 kr APPLE Final Cut pro X, - pris: 2 299 kr Samt de mindre kjente: EDIUS 6 SONYVegas pro 11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå