Gå til innhold

Noen som er glad i Kpop? Kom med tips og forslag

JDC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

K-pop virker mer som en kuriositet på linje med Ed Wood-filmer enn en genuin interesse blant de jeg kjenner som hører på det. Jeg syns i hvert fall det er jævlig kjip musikk.

De er jo en av de populærest og beste Kpop bandet i verden.

Popularitet har ingenting med kvalitet å gjøre.

Lenke til kommentar

Er selv Koreaner og alltid lurt på hvorfor "ikke-koreanere" liker K-pop?

Bortsett fra mye eye candy og tekster som ikke gir mening da selvsagt..

Hører jo selv på koreansk musikk, men synes det har blitt så dårlig i det siste.

Likte f.eks Epik High ganske godt før, men nå som de har solgt sjelen sin til YG har de mistet det som gjorde dem så epik.

Lenke til kommentar

Faktisk så er jeg også koreaner. Men nja vet, Kpop er jo internasjonalt, folk fra hele verden hører jo på det som f.eks "gangnam style" det vet nok alle :), men ja, popularitet har ingenting med kvalitet å gjøre, men det viser jo at det er mye flere folk som hører på Kpop enn sangene du hører på. Jeg syns hvertfall Kpop er kult, folk fra hele verden hører på det fordi det er jo ikke bare på koreansk de synger på, de bruker jo engelsk også. Men for dere som ikke liker Kpop og hater det, helst ikke kommenter her, fordi det er så mange som liker det enn dere som ikke liker det. Så gå heller et annet plass vis dere ikke liker det her i det hele tatt.

Her er en sang til fra BIGBANG:

:)
Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke er ønsket her så spør jeg allikevel: hva er det som gjør k-pop bra (foruten eye-candy og popularitet som allerede er nevt)? Hva er det med musikken som gjør at du liker det?

Vel greit, da skal jeg prøve å gi deg svaret, når du ser på videoen og hører musikken, hva syns du? Jeg syns for det første, guttene på videoen er jævlig kjekke, og hotte. Kunne gjerne blitt homo for dem, men er ikke det :), Også syns jeg musikken er også kul og fin. Klarer liksom ikke slutte å høre på det mer enn 1 dag :), samme er det sikkert for mange.
Lenke til kommentar

når du ser på videoen og hører musikken, hva syns du?

Begge låtene høres ut som helt vanlige pop-låter, spør du meg, og når jeg nå leser om sjangeren på Wikipedia virker det som om det eneste som skiller k-pop fra generell pop er den visuelle stilen. For min del sier ikke begrepet «k-pop» noe om musikken, men det sier mye om artistene og dansingen og musikkvideoene.

Det at du syns musikken er kul og fin er greit nok. Men kan du sette ord på noe ved musikken som gjør at den skiller seg ut fra annen popmusikk?

Lenke til kommentar

Nå skal vi ikke ta å sette all K-pop i en bås her, slik jeg gjorde ista.

Som alle andre sjangre så er det variasjoner innenfor denne sjangern også.

Vi har mainstream boybands som Big Bang, som fokuserer på å make them girls tingly.

Også har vi faktisk eksprimentele grupper som f.eks prøver å mikse sammen Jazz/Blues med Hip Hop, og som har lyrisk kvalitet. Kommer ikke på navnet på gruppa, men kommer tilbake med det hvis jeg finner det.

K-pop har jo egentlig blitt et samlebegrep for all populær musikk i korea i det siste, og er da mye mer enn bare pop.

Hvordan K-pop skiller seg utifra mengden for min del er den lyriske kompleksiteten språket tilater, men som ikke alle tar i bruk..

Endret av Pius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Også må jeg få si at de er flinke til å ta i bruk humor!

Langt ifra det jeg hører på til vanlig, men for meg til å smile hver gang jeg kommer over den :)

JDC hva synes du om f.eks Shinee`s Ring Ding Dong, jeg skjønner ikke hvordan man kan høre på no sånt?..

Endret av Pius
Lenke til kommentar

Nå skal vi ikke ta å sette all K-pop i en bås her, slik jeg gjorde ista.

Som alle andre sjangre så er det variasjoner innenfor denne sjangern også.

Det er jeg selvfølgelig helt enig med deg i. Det finnes god kunst i alle sjangere, men slik som k-pop representeres her så syns jeg generaliseringen passer.

Hvordan K-pop skiller seg utifra mengden for min del er den lyriske kompleksiteten språket tilater, men som ikke alle tar i bruk..

Det samme gjelder vel for alle språk i alle sjangere.

Lenke til kommentar

Meh, det kan vel diskuteres. Har ihvertfall ikke hørt noe på norsk/engelsk som kan sammenlignes med noe av det jeg har hørt.

Jeg synes det er ganske flott hvordan man kan skrive så poetisk og samtidig få det til å flyte så godt med melodien, men hva vet nå jeg om dette. Har ikke opplevd nok musikk for å komme med et usangn om dette.

Når det gjelder generalisering av K-pop så er jeg jo tildels enig med ditt syn på sjangeren.

Ta vekk det visuelle, og se kun på kvaliteten på musikken.

Da vil man sitte igjen med 90% crap, og de få gullkornene som er godt gjemt innen sjangern.

Lenke til kommentar

Vel greit, da skal jeg prøve å gi deg svaret, når du ser på videoen og hører musikken, hva syns du? Jeg syns for det første, guttene på videoen er jævlig kjekke, og hotte. Kunne gjerne blitt homo for dem, men er ikke det :),

Knallsterke argumenter for musikksjangeren her ja.

Syns K-pop som det meste annen musikk med boy-/girlband er kjedelig, flat og repetiv. Kan gå med på at enkelte av girls gen's sanger kan være smått fengende, samt jentene er jo "perfekte" pga. hjelp av Dr. Kim :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
kom gjerne med kommentar om den :)
Men for dere som ikke liker Kpop og hater det, helst ikke kommenter her, fordi det er så mange som liker det enn dere som ikke liker det. Så gå heller et annet plass vis dere ikke liker det her i det hele tatt.
nkibk.jpg
K-pop har jo egentlig blitt et samlebegrep for all populær musikk i korea i det siste, og er da mye mer enn bare pop.
pop er jo samlebegrep for populærmusikk, derav POPulær.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Touché Evelen! Må nesten omformulere meg pga deg haha, og genialt bilde.

Hadde vært perfekt hvis K-pop ikke hadde kommet fra Sør-Korea :wee:

K-pop før i tida ble brukt til å omtale populær musikk (touché touché), men etter at det ble litt mer verdenskjent, så brukes det jo på all koreansk musikk uansett. (Til og med på 트로트.. :ph34r: )

Jeg hører egentlig bare på BIGBANG når det gjelder Kpop xD, så hehe aner ikke..

Lytt mer, utvid horisonten, og helst innen andre sjangre også :)

Endret av Pius
Lenke til kommentar

K-pop før i tida ble brukt til å omtale populær musikk (touché touché), men etter at det ble litt mer verdenskjent, så brukes det jo på all koreansk musikk uansett. (Til og med på 트로트.. :ph34r: )

Sludder og pølsevev. Har aldri sett Bluedawn, Jambinai, Loro's, No Respect for Beauty eller Vidulgi Ooyoo bli omtalt som k-pop. Det er til og med Koreanske electropopprodusenter som ikke blir kalt k-pop.

K-pop = idolgrupper.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...