sevs Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) denne pcen vil ikke boote. Edit:j mobilen vil ikke noe i dag, får ta det senere Endret 19. januar 2013 av sevs Lenke til kommentar
Faller Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Får du noen form for feilmelding eller lignende? Det vil være HELT umulig å hjelpe til uten noe mer informasjon. Mvh Faller Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Har din "venn" vært inne på noen snuskete sider? Lenke til kommentar
sevs Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Får du noen form for feilmelding eller lignende? Det vil være HELT umulig å hjelpe til uten noe mer informasjon. Mvh Faller Ja selfølgelig er det det skulle laste opp bilde med mobilen, men den vil ikke noe som helst i dag. Men uansett, her kommer bildet: Edit: Hæ??? Kom det ikke? Har din "venn" vært inne på noen snuskete sider? Har ikke vert her siden før jul, og min venn, ved navn Ola, har også mange venner som kommer på besøk og bruker pcen. Edit: Du mener vel sider som har med virus og sånn å gjøre? Endret 19. januar 2013 av sevs Lenke til kommentar
sevs Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Bilde, endelig!!! Lenke til kommentar
en_stor_tomat Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Det ser ut som det er en CD som står i... Hvis det ikke er det så er det en rootkit som har slått til Lenke til kommentar
sevs Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Det ser ut som det er en CD som står i... Hvis det ikke er det så er det en rootkit som har slått til Det er ikke en cd som står i (!) og hva er en rootkit? Edit: googla det. hva gjør man da? Endret 19. januar 2013 av sevs Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Kan være at OS installasjonen hans har blitt korrupt og maskinen ikke klarer å starte opp fra den. Eller at disken i seg sjøl har dødd. Uansett så skal det gå an å gå i bios og sjekke hva som står som første boot-enhet, og sette denne til harddisken som har windows igjen om det bare er der feilen ligger. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Kan være at OS installasjonen hans har blitt korrupt og maskinen ikke klarer å starte opp fra den. Eller at disken i seg sjøl har dødd. Uansett så skal det gå an å gå i bios og sjekke hva som står som første boot-enhet, og sette denne til harddisken som har windows igjen om det bare er der feilen ligger. Har prøvd å endre boot-rekkefølgen, men uten spesielt hell. Litt redd for å gjøre for mye, siden det ikke er min pc. Men kan dette skje sånn plutselig? Endret 19. januar 2013 av sevs Lenke til kommentar
en_stor_tomat Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Går jo ann å starte opp en linux distro f. eks. Ubuntu for å prøve å se om disken er død... Hvis den ikke er det, så går det ann å redde data og reinstallere Windows.. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Går jo ann å starte opp en linux distro f. eks. Ubuntu for å prøve å se om disken er død... Må vel ha en annen disk for det? eller? Hvis den ikke er det, så går det ann å redde data og reinstallere Windows.. det får han i så fall ta sjøl Endret 19. januar 2013 av sevs Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Skjedde med en venn av meg, det ble vel konstantert at hovedkortet var dødt i det tilfellet, uten at jeg så noe på saken. Det kan også være så enkelt at en av kablene til harddisken har falt ut. Husker i allefall jeg fikk det problemet på en gammel PC som hadde IDE koblinger. Du kan laste ned f.eks linux mint og bruke programmet Linux Live USB Creator sammen med en minnepenn for så å boote linux fra minnepennen. Eller bare brenne ut en installasjons CD på vanlig måte. Endret 19. januar 2013 av Adversary Lenke til kommentar
sevs Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Du kan laste ned f.eks linux mint og bruke programmet Linux Live USB Creator sammen med en minnepenn for så å boote linux fra minnepennen. Eller bare brenne ut en installasjons CD på vanlig måte. Det er denne dataen som er den eneste med CD, og det er derfor jeg trenger den! Tar det lang tid å bruke dette programmet? Mer en en halvtime? Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Tar vel den tiden det tar å laste ned en linux klient, og finne frem minnepennen. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Tar vel den tiden det tar å laste ned en linux klient, og finne frem minnepennen. Ok Minnepinnen er vel vanskelig å få tak i.. Men jeg gir opp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå