Mr. Stegg Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Hei, Tenker på å kjøpe min første hagle. Lurte i den forbindelse på om det er noen der ute som har synspunkter på hva som evt ville kunne være et godt kjøp. Forventer å brukes primært til rypejakt, samt litt leirdueskyting. Prisbilde jeg regner jeg blir på inntil ca NOK 7.000,-. Alle synspunkter/innspill tas i mot med takk Lenke til kommentar
Quote Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Har du mulighet til å ta en tur i butikken? Det er alltid lurt å prøve hagla, rent fysisk for å passe på at den passer til deg. Dersom du kjøper en hagle som ikke passer, så går det utover treffsikkerheten din. Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Quote har kjemperett i sine uttalelser. det å kjøpe en hagle er ikke så enkelt. det kommer litt an på hvor gammel du er, hvor langt du mener du må/skal gå for å komme i jaktbart terreng, om det bare er i finvær den skal brukes eller om du er en hardcore jeger som ikke mener været er det som skal stoppe deg, hvilket kaliber du mener du må ha, er du lang i armene, har du store hender, er du en stor person osv. som du skjønner så er det mange hensyn å ta. og nå tenker du muligens at "hva, jeg skal jo bare ha en brukshagle for å skyte noe greier" men greia er den at om du kjøper et våpen som du ikke får til, så daler interessen din rimelig fort og så blir den bare stående i skapet og støve ned. så det aller beste hadde vært om du drar til en av de mer seriøse bedriftene og starter derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå