sinnafisk Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Hei. Har en liten utfordring, mest mulig pc for 6000kr. Skal brukes av en familiefar på 40. Hjemmebruk, litt videoredigering, litt bilderedigering, må kunne se HD og evt ta et par spill. Har windows, skjerm, mus, tastatur etc. Må ha: SSD og minimum 1TB HD Foretrekker Intel og Nvidia, ikke noe must. Alt fra samme butikk, foretrekker komplett og dustin. Noen som tar utfordingen? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg har laget et utkast som du finner her. Jeg har tatt høyde for at du har kabinett, strømforsyning, skjerm, mus, tastatur. HK har støtte for DVI-D og HDMI så du bør sørge for å skaffe ny kabel hvis du har VGA. Jeg har lagt ved en 128 GB SSD i forslaget men så lenge du skal ha en 1TB disk ved siden av kan du klare deg med 64GB. Forslaget koster 4.919 så hvis du føler for å bruke opp alle 6.000 kan du skaffe en i7 istedenfor. Lenke til kommentar
sinnafisk Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Takk for innspill. Jeg har ikke kabinett eller brukbar strømforsyning. Alle pengene skal brukes, få mest mulig ut av 6000kr Trenger jeg ikke skjermkort eller holder det som er på cpu? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 I nyere prosessorer fra Intel (og sikkert fra AMD) er det innebygget GPU i prosessoren. Les mer om det her. Jeg har en 2. generasjons i5 (i forslaget er det en 3. generasjons i5 med nyere GPU) og jeg klarer meg veldig fint med den til all den bilderedigeringen jeg gjør i Adobe Photoshop og Adobe Lightroom. Siden det er ganske stor forkjellig design på kabinett legger jeg ikke det til i forslaget. Du kan se her på kabinett som kan brukes. Jeg har lagt til en Chieftec 650w PSU i forlaget. Jeg har det merke selv og det er ganske stillegående. Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Hei. Bare en tanke... http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=750011 Passer godt til de tingene du skal bruke den til. Ikke siste skrik av hardware. Men passer fint til din pris ramme... Men OBS! Denne er på helge tilbud. Lenke til kommentar
sinnafisk Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Mitt eget forslag; http://www.komplett....37-3A2E0DB0EEEE Ser dette ut som et brukbart oppsett? Kabinettet var på tilbud og et mer "strømlinjeformet" kabinett koster faktisk mer penger. Endret 19. januar 2013 av sinnafisk Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Ser bra ut det. så at to av tingene ikke er på lager hos komplett for øyeblikket men kjør på. Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Edit: Ooops, velg heller denne prosessoren: INTEL CORE I5 3570K hos dustin, bommet litt der Tok meg litt tid og plukket ut noe bra hos dustin: Endret 20. januar 2013 av Stefanus Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Har du tenkt til å overklokke? Hvis ikke er det penger ut av vinduet å kjøpe i5 3570k istedenfor i5 3570. Husk at du også må ha en bedre kjøling på CPU dersom du skal overklokke. Edit: Mitt eget forslag; http://www.komplett....37-3A2E0DB0EEEE Ser dette ut som et brukbart oppsett? Kabinettet var på tilbud og et mer "strømlinjeformet" kabinett koster faktisk mer penger. Med mindre du skal overklokke, som det ser ut som du ikke har tenkt til siden du kjøper en CPU med låst multiplikator - dropp CPU-viften. Stockviften holder i massevis dersom du ikke skal overklokke. Vet ikke om OP kjøper PC til seg selv her, men det er ikke sikkert alle 40-åringer trenger et gamingkabinett med plexi. Du kan fint gå for et rimeligere kabinett. Ellers ser det veldig greit ut. Endret 20. januar 2013 av MFleksnes Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Vel, den har også HD4000 istedenfor HD2500, ulåst multi kan vel alltids komme godt med i fremtiden. Høyere salgsverdi også. Dette for 150kr ekstra? Ikkeno problem spør du meg. Han bruker ikke separat gpu, greit å få noe brukanes. Da har du litt å gruble på, sinnafisk, hvis du ikke allerede har bestilt da. Edit: Du sier den kanskje skal brukes til spill? Hva slags spill hadde du tenkt deg da? Jeg kunne laget et litt modifisert forslag med dedikert grafikkort. Endret 20. januar 2013 av Stefanus Lenke til kommentar
kimare Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Jeg er i samme situasjon som deg, Kikket på denne. Fant ut når jeg vil ha litt mere ram, ssd, blu-ray og windows, og ikke trenger skjermkortet, ble forskjellen liten i forhold til å konfigurere en selv. Du mangler bare ssd i forhold til dine krav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå