Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"This program have been moved or deleted."

Anbefalte innlegg

Så jeg har dette problemet som jeg aldri har hatt før. Da jeg satt meg ned å spillte litt på den stasjonære gaming PC'n min hørte jeg plutselig at skype lukket seg, helt uten videre. Noen sekunder etterpå krasjer spillet også, og jeg får en bluescreen, kan ikke helt huske hva som stod enda, så jeg bare slo av PC'n manuelt, og slo den på igjen.

Når den var på igjen var alt normalt og jeg kunne gjøre hva som helst, så jeg kjørte AVG for å se etter virus mens jeg så på en film i 1 time. Da filmen nesten var over hørte jeg skype lukke seg igjen og forventet en bluescreen igjen, men det kom ikke, men det som skjedde var at alle programmene mine så ut til å være borte. Når jeg prøde å åpne programmer slik som google chrome, guild wars 2 eller skype fikk jeg meldingen "This item have either been moved or deleted. Do you want to delete this shortcut?".

Jeg valgte selvsagt "nei", og prøve å gå på Min datamaskin får å se statusen til harddiskene, men den loadet i evigheter og kom ikke opp med noe, så jeg restartet PC'n. Den slo seg av men skjermen var bare svart mens PC'n var enda på, så jeg måtte slå den av manuelt igjen. Da den var på igjen var alt normalt igjen, ingen problem. Jeg tror nok at dette blir å skje igjen, og har spurt venner om råd men de har ikke peiling på hva som er problemet, så jeg håper virkelig noen av dere vet hva som er galt her. :)

Edit: Jeg har vært dum nok til å ikke ha brukt system gjenoprettning enda, så det kan jeg ikke gjøre...

Etter å ha lastet ned et program som heter "whocrashed" fikk jeg dette resultatet: "This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x705C0)

Bug check description: This indicates that a process or thread crucial to system operation has unexpectedly exited or been terminated.

This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. This problem might be caused by a thermal issue.

The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time." Jeg forstår dette ikke helt. Jeg krasjet for tredje gang nå.

Jeg har 1 HDD og 1 SSD Harddisk. Windows 7 ultimate og skype ligger på SSD'n, resten er på HDD'n.

Endret av JayMK93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du en betaversjon av Windows, eller uaktivert ellerno? Syns jeg leste noe om at tidlige versjoner, eller uaktiverte windows-installasjoner setter skrivebordet i sort, logger seg av eller slår seg av og sånt etter en times bruk, hvis man er over en viss deadline. Mulig jeg tar helt feil her nå, men dette låter kanskje som noe sånt.

Lenke til kommentar

Ja jeg har en Crucial M4 SSD. Jeg lastet ned siste versjon, men da PC'n restartet for å innstalere, kom dette opp "MCB Chain corrupted. System halted" og ingenting mer skjedde.

Ok etter noe googling fannt jeg ut av at SSD'n stod i feil port på MB, så er det installert. Får se om jeg får mer krasj nå. :) Tusen takk for svaret ditt!

Endret av JayMK93
Lenke til kommentar

Du lastet den "Manual boot file" eller? Den bruker visst Linux, så det virker som du har opplevd en "kernel panic" fra Linux sin side. Husker ikke hva jeg brukte sist jeg oppdaterte min Crucial M4, men etter som denne firmware en nyere, så skal jeg jaggu med oppdatete firmware på min M4 au.

Men du kan jo prøve å sette SATA til IDE i BIOS og prøve igjen. Hvis du har den i AHCI så kan det nemlig hende at firmware oppdateringen feiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...