nightzirch Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Har brukt en del timer nå på å søke rundt på nettet og forumet uten hell. Stickytråden om skjermoppsett er fra 2004 og litt utdatert, dessuten har jeg et litt mer spesifikt spørsmål enn kun hvordan å sette det opp. Først av alt, jeg har to skjermkort av typen ATI 6970, hvorav hver har 5 inputs: 2x DVI, 1x HDMI, 2x Mini DisplayPort. Jeg har tre skjermer: en 24", en 17" og en prosjektor. Det jeg har kommet frem til gjennom googlingen min er at HDMI og DVI-inngangene går på samme kanal. Det er derfor kun mulig å benytte seg av to av dem på samme tid. Hovedskjermen min (24") bruker HDMI-inngangen og 17" går på DVI. Prosjektoren bruker jeg til å se film i taket en sen helgekveld og er festet i en annen DVI-inngang. Jeg har fått med meg at om man skal kjøre tre eller flere skjermer må man ha en aktiv DisplayPort-adapter, men her kommer spørsmålet mitt. Siden jeg har to skjermkort, vil det ikke være mulig å heller benytte inngangene på det andre skjermkortet istedet? Hver gang jeg har prøvd dette har jeg ikke fått noe bilde på skjermene. Takk for svar og tiden du bruker på å hjelpe meg Lenke til kommentar
dbass Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Det skal være mulig, men da kan de ikke stå i crossfire. En kamerat av meg har 2 stk Radeon HD 48xx serie, og han må bytte om da skjermkortene bare har 2 utganger, og 3 skjermer. Hver gang han skal ha crossfire velger han å bare bruke den midterste skjermen, mens for å drive 3 skjermer skrur han av crossfire. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg anbefaler heller å kjøpe en aktiv overgang: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=608530 Eller hvis du har mini-DP, velg denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627425 Lenke til kommentar
nightzirch Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Takk for raskt svar! Så det du sier er at hvis jeg deaktiverer Crossfire kan jeg bruke inngangene på begge skjermkortene? Det kunne jo ha funket med tanke på at jeg kun trenger Crossfire når jeg spiller, og da bruker jeg kun to skjermer uansett. Skal prøves! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå