-Léon- Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (Vet ikke om jeg plasserte denne tråden i rett kategori) Jeg handler av og til på Gamefly siden de har spill til den billig penge der. Gamefly har sin egen spill klient (Aka: Steam/Origin). Men ofte så er hastigheten jeg får der bare en brøkdel av hva jeg kan laste ned i. Så jeg klikket meg inn på FAQ deres for å se om jeg kunne bli litt klokere. Det var da jeg kom over denne FAQ'n. How fast should you be downloading?Your ISP gives you a connection speed. For example, they may tell you it is a 6MB connection. 6MB is your upload speed. Download speed is typically half that speed. I hvilken verden er det normalt at upload er dobbel så rask som download hastighet??? Og når en ISP opplyser om hastigheten så pleier det å gjelder download ikke upload. Eller tar jeg heelt feil nå? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Har aldri hørt om land hvor det er vanlig med dobbel opphastighet i forhold til ned. Her har man gjerne synkron på fiber, eller feks 40/20, 20/1, 5/0,5 osv på ADSL og VDSL. Mb/s ned/opp her altså. Endret 19. januar 2013 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 I hvilken verden er det normalt at upload er dobbel så rask som download hastighet??? Og når en ISP opplyser om hastigheten så pleier det å gjelder download ikke upload. Eller tar jeg heelt feil nå? Her i landet er det nok meir normalt at opplasting er ein femtedel eller tiandedel av nedlasting. Uansett så kan du ikkje finne opplasting med utgangspunkt i nedlasting, det avheng av kva abonnement ein har. Du kan teste linja di her: http://www.speedtest.net/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå