ronron25 Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg har et ustabilt system og skal derfor oppdatere bios. Det jeg lurer på er om siste biosversjon inneholder de forbedringene som tidligere versjoner har? Den siste beskrives slik: 1. Fixed some warning messages will show more than once in BIOS setup 2. Added SB RAID UEFI driver (11.6.0.1702) Den nest siste: 1.Improve system stability. 2.Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us Inneholder den siste versjonen av bios også "Improve system stability"? http://www.asus.com/Motherboard/P8Z77M_PRO/#support_Download_36 Ett spørsmål til. Jeg bruker Ubuntu på dette hovedkortet. Er det noen forskjell på å velge bios for "Windows 8 64-bit" eller "Other"? http://www.asus.com/Motherboard/P8Z77M_PRO/#support_Download_36 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Ja, det er alltid slik at siste versjon av software inneholder alt av forbedringer. BIOS er helt uavhengig av operativsystem. Det er nok bare måten web-løsningen fungerer på at BIOS har samme valg som alt annet. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 ja de inneholder alle forbedringene som de tidligere versjonene. Ja, det er alltid slik at siste versjon av software inneholder alt av forbedringer. BIOS er helt uavhengig av operativsystem. Det er nok bare måten web-løsningen fungerer på at BIOS har samme valg som alt annet. hvis han må oppdatere bios gjennom windows/linux kan det ha noe å si. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 biosoppdatering ved bruk av nyere asus kort anbefaler jeg bare å flashe via bios selv, da laster du bare biosversjonen over på en minnepenn og flasher utenfor noe forstyrrende os. Mindre som kan gå galt. 2 Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 biosoppdatering ved bruk av nyere asus kort anbefaler jeg bare å flashe via bios selv, da laster du bare biosversjonen over på en minnepenn og flasher utenfor noe forstyrrende os. Mindre som kan gå galt. Det er det jeg har tenkt å gjøre. Bruke Tool, og i den forbindelse har jeg ett spørsmål til. Når jeg laster ned den nye biosen, skal jeg pakke den ut før jeg legger den på minnepennen, eller pakker Tool-verktøyet ut biosen selv? Forøvrig, så takker jeg alle for bra svar! Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Det er det jeg har tenkt å gjøre. Bruke Tool, og i den forbindelse har jeg ett spørsmål til. Når jeg laster ned den nye biosen, skal jeg pakke den ut før jeg legger den på minnepennen, eller pakker Tool-verktøyet ut biosen selv? Forøvrig, så takker jeg alle for bra svar! du må pakke ut selv. legg bios filen i samme mappe som Tool Endret 19. januar 2013 av medlem-16183 Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) du må pakke ut selv. legg bios filen i samme mappe som Tool Da har jeg fått svar på alt jeg lurte på. Takk for hjelpa! Det var jo kjedelig enkelt ! Endret 19. januar 2013 av ronron25 Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 tool er nok valget han har i biosen og der kan ingenting fysisk legges. men ja bare pakk ut filen og legg den i en minnnepenn. bios flash tool spør deg hvor filen er lagret Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 tool er nok valget han har i biosen og der kan ingenting fysisk legges. men ja bare pakk ut filen og legg den i en minnnepenn. bios flash tool spør deg hvor filen er lagret Det var veldig enkelt å oppdatere med Tool med nye bios liggende på minnepenn. Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå