balder Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Når eg trykker inn knappen på glødetråene bak på ein Toyota Avensis 1998 så vil ikkje lampen lyse eller glødetråene virke. Har sjekket sikringene og det er ikkje noko brudd. Kva kan årsaken vere? Kan sikringen vere gåen uten brudd? Viss det er brudd i ledningen bak vil lampen på bryteren slutte å lyse? Eller er det bryteren som er problemet? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Umulig å si over nettet. Her kan det være bryteren, ledningsbrudd, brudd i et essensiell plass på trådene, jordingsfeil etc. Det er ikke alltid man ser om sirkingen er defekt, derfor testes den med en glødelampe. Er det en stasjonsvogn? Endret 19. januar 2013 av LiamH Lenke til kommentar
balder Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Umulig å si over nettet. Her kan det være bryteren, ledningsbrudd, brudd i et essensiell plass på trådene, jordingsfeil etc. Det er ikke alltid man ser om sirkingen er defekt, derfor testes den med en glødelampe. Er det en stasjonsvogn? Ja det er ein Toyota Avensis 1,8 Terra stasjonsvogn. Har også ein Peugeot 406 stasjonsvogn og der vart det brudd på ledningen akuratt mellom bakluken og der ledningen går inn i bilen, men eg trur lampen lyste alikavell uten at varmetrådene virket. No på Toyotaen så virker ikkje glødetrådene eller lyset på bryteren. Ser at det er 40 ampers sikring som er gjennomsiktig. Med kobbertråd inni. Ser ingen brudd her. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Ja det er ein Toyota Avensis 1,8 Terra stasjonsvogn. Har også ein Peugeot 406 stasjonsvogn og der vart det brudd på ledningen akuratt mellom bakluken og der ledningen går inn i bilen, men eg trur lampen lyste alikavell uten at varmetrådene virket. No på Toyotaen så virker ikkje glødetrådene eller lyset på bryteren. Ser at det er 40 ampers sikring som er gjennomsiktig. Med kobbertråd inni. Ser ingen brudd her. Tenkte på at det kunne være ledningsbrudd mellom bakluken og bilen, men når du sier at bryteren ser ut til å være uten strøm, så tviler jeg på at problemet ligger på den kretsen. Bryteren aktiverer bare et rele og releet gir strøm til varmetrådene. Slik som det høres ut er det bryteren som er defekt eller som ikke får strøm. Dette må uansett måles. Alt annet er bare gjetninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå