Eriond Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg har ett oppsett med Asus P8P67 Deluxe hovedkort og en i7 2600K prosessor nå. Saken er at jeg har fått en i7 3770K, og lurer på om det har noe for seg å benytte den på det hovedkortet jeg har, eller om jeg burde vurdere ett nytt med Z77 brikkesett? Jeg veit at 3770K er kompatibelt med P67 hovedkortet, men vil dette begrense ytelsen i forhold til ett Z77 kort? Hva er egentlig forskjellen i praksis? Jeg kjører kun ett skjermkort, og kommer ikke til å ha mer. Skal sette inn ett GTX680 kort om ikke lenge... Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Du kan lese litt her. Hovedforskjellen er vel at P67 ikke støtter onboard grapics, men du har eget skjermkort så why care. P67 gjør nok en fin-fin jobb for deg den. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Hvis du allerede har P67 er det lite vits å oppgradere til Z77 med mindre du trenger USB 3 eller onboard graphics som Kyrre sier. Det er ingen ytelsesforskjell, ihvertfall ikke noe som du merker noe fra eller til. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Takker for svar Da trenger jeg ikke tenke mer på det. Trodde det var slik dere sier, men det begynner å bli noen år siden jeg hadde full oversikt over hva alle de forskjellige brikkesettene kunne og ikke kunne Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Merk tråden [Løst] hvis du er happy 1 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Men du må nok oppdatere firmware og BIOS. P67 er for Sandy Bridge CPU-er (forrige generasjon) Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Siste Bios er installert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå