karebo Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Senest i høstferien på hytta i oktober ble PCen daglig brukt til å spille av film fra en ekstern disk, koplet til TV med HDMI. Det er ikke gjort noen endringer på PCen i mellomtiden. Jeg har prøvt flere kabler og 2 TV skjermer, alle drivere til skjermkort, LAN etc er oppdaterte. TVen gir beskjed om frakoplet kabel, men "ingen signal" når jeg kopler den til. Når jeg søker etter andre skjermer får jeg beskjed om at det ikke finnes. Jeg har forsøkt alle mulige oppløsninger på PCen uten hell. Hva er galt? Jeg bruker win 7, 64 biter, Intel i5 prosessor Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Hvis du har satt opp skjermkortet riktig, enten i windows sin display setting eller i nvidia settings/catalyst control center (alt ettersom hva du har) så er det jo mulig HDMI-utgangen din ikke fungerer. Du kan jo sjekke settings, og se at du sender en oppløsningen som TV'en din faktisk er kompatibel med. Men siden du har sjekket flere skjermer, flere kabler, flere drivere osv så virker det jo som du vet hva du driver med, og da er vel nært å tro at utgangen er død. Lenke til kommentar
karebo Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg er også i ferd med å konkludere med at HDMI utgangen er død, og det lar seg vel ikke reparere? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Alt lar seg gjøre. Om du skal gjøre det selv er en helt annen ting. Når kjøpte du maskinen, og hvor? Hvis du ennå har garanti så er det vel bare å sende rukla tilbake. Bare pass på å kopiere alt innholdet ditt, og tøm disken for alt personlig. Det er ikke visst at du får samme maskin tilbake. Hvis maskinen er gammel, og det ikke er noen garanti, kan du fortsatt sjekke hvor mye noe slik vil koste. Men det spørs om det er billigere å kjøpe ny maskin i disse "bruk og kast" dager. Snakk med forhandleren din. Lenke til kommentar
karebo Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Takk for svar. Maskinen ble kjøpt hos Komplett i juni 2010 og har 1 års fabrikkgaranti så det betyr vel at garantitiden er ute? Ellers liker jeg å ta vare på ting, bl. a. har jeg en 10 år gammel bærbar som fortsatt går så det suser, mest fordi jeg har åpnet den og resket den for støv, skiftet prosessor, optisk drev harddisk etc. Men hvordan kan man reparere en defekt HDMI utgang? Endret 19. januar 2013 av karebo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå