Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-problemer og bluescreen c000021a

Anbefalte innlegg

Hei!

Pcen min virker ikke som den skal og jeg håper noen her inne kan hjelpe meg.

Maskinen slår seg plutselig bare av, akkurat som at noen drar ut strømmen. Jeg føler at dette skjer ofte når jeg er inne i spill, alt fra starvraft 2 til trackmania, eller når jeg kjører "mye" samtidig. altså firefox, spotify og et spill.

Når jeg da slår på maskinen igjen får jeg blue screen med følgene melding:

STOPP: c000021a (Fatal System Error)

The initial session process or system terminated unexpectedly with a status go 0x00000000 (0xc00000001 0x001003f0)

The system has been shut down.

Jeg prøver da å restarte maskinen flere ganger og får samme melding, til slutt dette kan ta alt fra 3 til 10 ganger før jeg kommer til Startup Repair og maskinen fikser seg selv. Da fungerer maskinen normalt men etter noen timer/dager oppstår samme problem igjen.

jeg har formatert harddisken og lagt inn ekte windows 7 på nytt igjen, men problemet vedvarer.

noen tips om hvordan jeg kan fikse dette? utrolig irriterende at maskinen skrur seg av i tider og utider.

Alle svar mottas med stor takk!

-MoFFe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke ille temp det.

ikke? den brukte å ligge på omlag 30 grader før... men kan det være noen instillinger jeg kan endre på da slik at den ikke skrur seg av?

innmaten er dekket av støv så skal gjøre ett forsøk der!

mener du det kan være noe annet?

Lenke til kommentar

30 grader ved full last på cpu og/eller gpu høres ikke riktig ut.

Men ved idle derimot, høres mer normalt ut.

jeg demonterte maskinen, støvsugde det 1 cm laget med støv som dekket hele innmaten og tettet igjen viftene... jeg har ikke fått bluescreen eller shut down siden da og cpu har ikke vært over 40 grader siden, GPU ikke over 55 :) de ser ut som problemet er løst!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...