SD88 Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Har tenkt og prøve og putte ps3en min inn i kabinettet mitt, og deretter vannkjøle den. Eneste, er at jeg kun har 1 ps3, og jeg vil ikke fucke den opp Sånn jeg ser det, er problemet så lang hvordan jeg gjør det med CD romet, noen som vet om det er festet direkte i det som kan minne om Hovedkortet på ps3en, eller er det en sata kabel av noe slag? Planen er og ha den der HDD kabinettene er i et NZXT Switch 810, og bruke den underste 5.2" enheten som der jeg stapper inn cden. Så kan mekker jeg noe custom custom vannkjøling, og vips, ps3 i en pc. PS: Origin pc har gjort det samme med Big O, bare at det er en Xbox. Les mere om det her. Har også en PS3 slim liggende som blir for det meste kun brukt som Blue-Ray spiller og til å kikke på Netflix. Planen var å sette denne i et pc-kabinett og deretter vannkjøle systemet, men har valgt å droppe prosjektet da "PS4" er ute på markedet om ikke alt for så lenge (forhåpentligvis). Og PS4 skal absolutt inn i et pc-kabinett og vannkjøles med et lukket vannsystem. Kabinettet skal så modifiseres for å holde på Playstation "looken" Endret 20. januar 2013 av San22_ Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 En slim bråker nå ikke gjør den det da? Hva folk oppfatter som bråkete vil variere fra person til person. PS3 Slim er ganske stille ved idle, men ved full load høres den også veldig godt Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Har også en PS3 slim liggende som blir for meste kun blir brukt som Blue-Ray spiller og til å kikke på Netflix. Planen var å sette denne i et pc-kabinett og deretter vannkjøle systemet, men har valgt å droppe prosjektet da "PS4" er ute på markedet om ikke alt for så lenge (forhåpentligvis). Og PS4 skal absolutt inn i et pc-kabinett og vannkjøles med et lukket vannsystem. Kabinettet skal så modifiseres for å holde på Playstation "looken" Ja, men jeg bruker ps3en min til og spille mesta bf3 og litt sånt med, så det hadde liksom blitt en "über" gamer maskin. Hadde også vært kult som juling. Noen som vet hvordan en ps3 ser ut inni, og hvordan det stedet du putter inn plata er koblet sammen med resten av ps3? Og, har hørt om folk som har byttet ut hardisken, ligger på en måte ps3 "oset" der, eller kan jeg bare oppgradere til f.eks 500 gb, uten at noe annet enn at statsene mine blir borte? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Skjønner og det skal selvsagt respekteres. Takker for interessen Hehe, bare hyggelig. Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Ja, men jeg bruker ps3en min til og spille mesta bf3 og litt sånt med, så det hadde liksom blitt en "über" gamer maskin. Hadde også vært kult som juling. Noen som vet hvordan en ps3 ser ut inni, og hvordan det stedet du putter inn plata er koblet sammen med resten av ps3? Og, har hørt om folk som har byttet ut hardisken, ligger på en måte ps3 "oset" der, eller kan jeg bare oppgradere til f.eks 500 gb, uten at noe annet enn at statsene mine blir borte? PS3'en er enkelt satt sammen, delene er enkle å demontere og eventuelt flytte på, men det er viktig å tenke på at hvis du skal sette din ps3 i et pc-kabinett er du nødt til å forlenge visse kabler. Blant annet blue-ray driven. Har du ikke gjort dette før bør du gjøre litt reaseach først eller be noen som har gjort det før gjøre det for deg. En annen ting som er viktig å tenke på er at det krever en god del modifisering av et kabinett før du kan sette inn alle komponentene. Dette er ikke veldig komplisert, men krever en god del tid og riktig verktøy Når det gjelder bytte av HDD/SSD kan du gjøre dette uten stress, det er ikke nødvendig å oppdatere med en ekstern driver. Når du bytter HDD/SSD slik jeg har gjort så tar du ut den gamle, setter så inn den nye, slår på maskinen og den vil da automatisk formatere den nye HDD/SSD'en og installere driveren som trengs for at systemet skal fungere normalt. Etter en automatisk omstart er alt tilbake som normalt, og du har mer plass Dette gjelder både installasjon av ny HDD og SSD, ingen forskjell. Det som derimot er viktig å tenke på er at ved et HDD/SSD bytte vil du miste alt av lagret spill/filmer/musikk osv., for å unngå dette må du manuelt ta en backup av det du har på konsollen FØR du eventuelt formatere eller bytter HDD/SDD. Dette kan du enkelt gjøre ved å koble en ekstern harddisk til konsollen, flytte så alle filene over på denne disken og så senere flytte dem tilbake til den nye harddisken etter at den er installert. Høres kanskje litt komplisert ut, men er veldig enkelt. Er også greit å nevne at hvis du skal formatere en HDD/SSD via PS3'en så ikke bli overrasket hvis dette tar flere timer, dette gjelder kun ved "full formatering" og ikke hurtig formatering. Ettersom jeg selv ikke hadde noen filer på maskinen da jeg skulle bytte til SSD var det bare for meg å ta ut den gamle, sette inn den nye, slå på systemet og la det gjøre jobben sin, etter omstarten var alt som normalt igjen. Håper dette hjelper litt Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Ah, smud. Har enormt med plass i kabinettet jeg har bestilt, og det skal være en smal sak. Hva slags kabel er det snakk om? Har noen Sata kabler, og en e-sata, men kan kjøpe inn det som trengs. PS3 har vel ikke noen grense på hvor store disker den kan ha? Om jeg f.eks setter inn en 1.5Tb disk, vil den klare det, som noen motherboard ikke klarte før? Endret 21. januar 2013 av Sjofelgut Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Ah, smud. Har enormt med plass i kabinettet jeg har bestilt, og det skal være en smal sak. Hva slags kabel er det snakk om? Har noen Sata kabler, og en e-sata, men kan kjøpe inn det som trengs. PS3 har vel ikke noen grense på hvor store disker den kan ha? Om jeg f.eks setter inn en 3Tb disk, vil den klare det, som noen motherboard ikke klarte før? Når det gjelder PS3 støtter den alle størrelser sålenge det er en 2.5" HDD, men såvidt jeg vet gjelder dette kun opp til 750GB, hvis du ønsker å sette inn en større HDD enn dette, for eksempel 1000GB (1TB) kan du ikke benytte harddiskrammen som normalt brukes. Grunnet til dette er fordi at 2.5" diskene på 1TB er større enn de mest vanlige på 750GB/500GB/320GB osv. Når det er sagt så spiller det ingen rolle om du absolutt må ta bort rammen, den er der for å støtte disken på plass og for å gjøre demontering/montering enklere. Harddisken skal sitte godt nok i massevis selv uten denne rammen, det kan være kanskje litt kronglete å få disken inn og ut, men det går. Er også greit å vite at diskene på 1TB er relativt ganske dyre, selv hybriddiskene på 750GB koster endel, så vær forberedt på dette. Jeg ville anbefale å sette inn en 500GB hardisk, disse koster ikke mer enn 400-500 kroner på nett, det burde holde en god stund for dem aller fleste og du beholder rammen (noe jeg anbefaler). Endret 20. januar 2013 av San22_ Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Tenkte og flytte hele spill/film samlingen min inn på PS3, så slipper jeg alle de cdene med spill på, og jeg kan selge HTPCen min. Men, ingen som har noen andre ps3er? Skal mekke litt på min, men det får vente til imorgen. Hvor er det best og kutte for mere luft inn? Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 PS3 har vel ikke noen grense på hvor store disker den kan ha? Om jeg f.eks setter inn en 3Tb disk, vil den klare det, som noen motherboard ikke klarte før? Legger til: Største 2.5" HDD som finnes per dags dato er på 1.5TB og denne er KUN tilgjengelig som ekstern haddisk. Den hadde ikke passet i en ps3 konsoll uansett pga størrelsen/tykkelsen på 12.5mm. Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Tenkte og flytte hele spill/film samlingen min inn på PS3, så slipper jeg alle de cdene med spill på, og jeg kan selge HTPCen min. Men, ingen som har noen andre ps3er? Skal mekke litt på min, men det får vente til imorgen. Hvor er det best og kutte for mere luft inn? Kommer sikkert flere bilder, folk trenger vel litt tid på seg? Lage hull på baksiden/undersiden slik jeg har gjort. For å gjøre dette må du demontere hele konsollen din først. Jeg vil ikke anbefale deg å gjøre dette hvis du ikke har noe erfaring med dette fra før av. Gjør i det minste litt research først, gå på Youtube å se på videoer osv. Denne tråden er ikke laget for at folk skal ødelegge konsollene sine Endret 21. januar 2013 av San22_ Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Har tatt fra hverande en PS3 før, men det var SuperSlim versjonen eller hva den nå heter. Har den første versjonen, en "fat boy" Lurer bare på hva slags type dekor jeg skal pimpe den opp med, tenkte kansje et Tron tema, eller BF3. Noen som har forslag? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 En eller annen transformer, du vet... PS3'ens indre Bare å starte å modde nå! 1 Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Får du noe bedre ytelse av ssd? Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Mener og ha lest at det ikke skal gi bedre ytelse, hvertfall oppstart. Les mere her. Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 Får du noe bedre ytelse av ssd? Både ja og nei. Du merker ikke noe forskjell ved vanlig bruk, men på spill som Gran Turismo 5 er det en veldig stor forskjell, blant annet kortes loading tider mye og spillet føles mye mer "smooth". Har ikke fått testet dette skikkelig på mange store spill, men opplever også blant annet at BF3 føles mer stabilt. Har tatt fra hverande en PS3 før, men det var SuperSlim versjonen eller hva den nå heter. Har den første versjonen, en "fat boy" Lurer bare på hva slags type dekor jeg skal pimpe den opp med, tenkte kansje et Tron tema, eller BF3. Noen som har forslag? Digger Tron, så det hadde jeg gått for Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 Kommer da selv med en liten oppdatering! LED lys med kontrollpanel. Ble veldig fornøyd med dette Litt dårlig kvalitet på bildene her, men det går. Hva synes dere? Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Kommer det ikke mye støv inni konsollen da? Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Kommer det ikke mye støv inni konsollen da? Så og si ingenting utrolig nok. Tenkte lenge på om jeg skulle sette på et filter, men ettersom dette ikke er nødvendig er det heller ikke noe poeng i gjøre det. Ser også bedre ut uten filter Endret 22. januar 2013 av San22_ Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Litt bedre bilde her. LED lysene på! (med lys på i rommet på første bildet) Endret 22. januar 2013 av San22_ Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Stilig! Er imponert over alt du har gjort så langt, men hvor får du strøm til led lysene fra egentlig ? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå