Gå til innhold

Deres PS3 her!

SD88

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte det hadde vært litt kult å dele bilder av PS3'ene våre her. Ser at de har en lignende tråd på Data delen på forumet hvor de viser frem kabinetter etc., og i og med at en PS3 også har et kabinett synes jeg dette hadde vært litt kult :)

Kom med info. om oppgraderinger/modifiseringer/oppdateringer, gjerne også bilder og ikke minst tilbakemeldinger :)

Da jeg selv er en aktiv konsoll bruker tenkte jeg dette hadde vært en fin måte å bli enda bedre kjent med hverandre, håper det faller i smak :)

Starter selv her med mitt lille prosjekt, har gitt det navnet "Silent Assassin" Edition. Navnet har jeg gitt på grunn av utsende og minimalt med støynivå grunnet utrolig god kjøling.

Dette er en 1. generasjons utgave som kom levert fra fabrikk med 60GB HDD.

Modifiseringer:

Utsende:

- Assassin's Creed 3 klistermerke.

- 2 stk. åpninger i front for ekstra kjøling (tildekt med svart alu-grill).

- Åpen løsning på strømforsyning for maks kjøling.

- 80 stk. hull bak/under for lett luftgjennomstrømning.

Hardware:

- Oppgradert til Kingston Hyper X 240GB SSD.

- Oppgradert til Noctua NT-H1 kjølepasta.

Bilder:

264086_10151180272570938_870458237_n.jpg

580488_10151180272705938_1713988440_n.jpg

Endret av San22_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig poenget, mange ps3 er jo søtte under tv ect. og da ser man jo ikke skins elns.

Men skal innrømme at ps3'en din var tøff :)

Skjønner hva du mener, det samme gjelder for pc kabinetter, men det stopper ikke folk i å modifisere :) Selv står min på "pc bordet", så den er godt synlig for alle. Takker :)

Holy mother of gods in the seven sanctuary of the mountain!

hater Assasins Creed men dette var bra!

Hehe, takker så mye Realzi :)

Håper andre på forumet slenger inn også noen bilder :)

Endret av San22_
Lenke til kommentar

har du dekket over den SYKT pene sorte pianolakken som var standard på den tiden der!?! Fytte...

Ja. Støv og fingeravtrykk og ikke minst riper(slitasje) synes lett på pianolakk, har derfor aldri vært noe særlig begeistret for det, så det plager meg ikke :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

har du bilder av undersiden på lokke så vi får se hvordan du festet grillern... noen bilder av de andre høla du har laget?. hvor fikk du tak i grillen?....

Hei 64Zombie. Tar noen flere bilder senere i dag som forklarer litt av prosessen. Er ingen fotograf, men skal gjøre så godt jeg kan :)

Kommer med bilder og mer info. asap!

Takk for interessen :)

Lenke til kommentar

har du bilder av undersiden på lokke så vi får se hvordan du festet grillern... noen bilder av de andre høla du har laget?. hvor fikk du tak i grillen?....

Kommer en liten oppdatering da :)

Grillen er kjøpt på Biltema. Fåes sikkert andre steder også.

Bildet under viser litt hvordan jeg har gjort ting. Grillen i seg selv sitter fast (med teip) i det selve øvre coveret. Hullene på 76mm er borret gjennom dette coveret og så igjen gjennom det øvre dekselet. Hullene som er boret, (rettelse: 76 hull), er der for at viften som sitter under skal få tilgang til frisk luft og riktig mengde ved behov. Dette coveret (som dere vet) er originalt helt tett, noe som gjør at viften trekker svært lite luft på lave hastigheter og dermed er nødt til å øke turtallet MYE får å oppnå en "ok" kjøling.

Det er en av grunnene til at viften på en original PS3 konsoll (spesilet den tykke utgaven) bråker som et jetfly når man spiller.

Å bytte kjølepasta er uten tvil det som har gjort mest når det kommer til kjøling og lydnivå, resten er laget for å dempe lyden (kvitte seg med varme) enda raskere for å oppnå en "kjølig" og stille konsoll.

På denne måten, selv etter flere timer med spilling holdes turtallet på viften på det laveste, samtidig som konsollen holdes kjølig :)

Spør hvis det er noe mer!

Bildet:

397654_10151182540300938_2034745829_n.jpg

Endret av San22_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kommer en liten oppdatering da :)

Grillen er kjøpt på Biltema. Fåes sikkert andre steder også.

Bildet under viser litt hvordan jeg har gjort ting. Grillen i seg selv sitter fast (med teip) i det selve øvre coveret. Hullene på 76mm er borret gjennom dette coveret og så igjen gjennom det øvre dekselet. Hullene som er boret, (rettelse: 76 hull), er der for at viften som sitter under skal få tilgang til frisk luft og riktig mengde ved behov. Dette coveret (som dere vet) er originalt helt tett, noe som gjør at viften trekker svært lite luft på lave hastigheter og dermed er nødt til å øke turtallet MYE får å oppnå en "ok" kjøling.

Det er en av grunnene til at viften på en original PS3 konsoll (spesilet den tykke utgaven) bråker som et jetfly når man spiller.

Å bytte kjølepasta er uten tvil det som har gjort mest når det kommer til kjøling og lydnivå, resten er laget for å dempe lyden (kvitte seg med varme) enda raskere for å oppnå en "kjølig" og stille konsoll.

På denne måten, selv etter flere timer med spilling holdes turtallet på viften på det laveste, samtidig som konsollen holdes kjølig :)

Spør hvis det er noe mer!

Bildet:

takker for bildene :)

hadde tenkt å gjøre dette på min ps3 slim -> http://imageshack.us.../836/modvi.jpg/

har du noen ærfaringer på støy osv?...

Endret av 64Zombie
Lenke til kommentar

Har tenkt og prøve og putte ps3en min inn i kabinettet mitt, og deretter vannkjøle den.

Eneste, er at jeg kun har 1 ps3, og jeg vil ikke fucke den opp :(

Sånn jeg ser det, er problemet så lang hvordan jeg gjør det med CD romet, noen som vet om det er festet direkte i det som kan minne om Hovedkortet på ps3en, eller er det en sata kabel av noe slag?

Planen er og ha den der HDD kabinettene er i et NZXT Switch 810, og bruke den underste 5.2" enheten som der jeg stapper inn cden.

Så kan mekker jeg noe custom custom vannkjøling, og vips, ps3 i en pc.

PS: Origin pc har gjort det samme med Big O, bare at det er en Xbox. Les mere om det her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Skjønner hva du mener, det samme gjelder for pc kabinetter, men det stopper ikke folk i å modifisere :) Selv står min på "pc bordet", så den er godt synlig for alle. Takker :)

Meget bra poeng der. Synes PS3'en din var kjempe fin jeg, kunne gjerne tenkt å gjøre noe slikt med min men har ikke tid til å sitte å drive med slikt + pengene skal i andre div. ting. :)

Lenke til kommentar

takker for bildene :)

hadde tenkt å gjøre dette på min ps3 slim -> http://imageshack.us.../836/modvi.jpg/

har du noen ærfaringer på støy osv?...

Det kan jeg så absolutt anbefale, har sett flere eksemplarer av folk som har gjort dette og det fungerer veldig fint. Støy trenger du ikke bekymre deg for da PS3 slim er kjent for å ha lavt støynivå. Hvis det skulle være noe problem ville kun anbefale å bytte kjølepasta, det gjør mirakler :)

Herlig prosjekt trådstarter har her ja! Til inspirasjon for oss andre kanskje ? :p

Takker, godt å høre :)

Lenke til kommentar
Nei :) Men jeg har sykt lyst! Hvordan og hvor får jeg tak i materialer?

Materialer er ganske lett å få taket i og det koster stort sett lite. Det mest kostbare verktøyet jeg har brukt til dette prosjektet er en billig drill jeg kjøpte til 350kr på Biltema :) Hullbor koster under 100 lappen for et enkelt sett, grillen kostet 75 kroner, kjølepasta kostet under 100 lappen også, og de aller fleste har teip og kniv hjemme :)

Kan hende jeg har glemt noe, men som du ser så koster det ikke all verden :)

Meget bra poeng der. Synes PS3'en din var kjempe fin jeg, kunne gjerne tenkt å gjøre noe slikt med min men har ikke tid til å sitte å drive med slikt + pengene skal i andre div. ting. :)

Skjønner og det skal selvsagt respekteres. Takker for interessen :)

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...