gaffel1 Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Hvis man kjøper pc i usa på butikk, er det mulig å bytte så man får norsk tastatur da? Hvordan gjør man det? Kan man gjøre det selv hvis man ikke kan noe om data? Lenke til kommentar
War Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Først må du kjøpe tastaturet hos noen som selger. 2-300kr. Deretter er det 3-4 plastagger du dytter inn og løfter opp tastaturet og vipper opp kabellåsen, så bytter. Dette gjelder om det er slikt tastatur og ikke ramma går mellom alle tastene. Med google skal du kunne finne eksakt for din modell. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Det enkleste er faktisk å kjøpe klistremerker på f.eks. eBay. Du velger jo uansett norsk tastaturoppsett i Windows. Så klistremerkene er for å få tastene til å stemme overrens med det. DinSide Data: Gjør tastaturet "norsk" Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) I Windows kan du velge keyboard layout = Norwegian. Men tastaturet er det verre med. Det er flere forskjeller enn at det amerikanske tastaturet mangler ÆØÅ. Bindestrek, kolon og slikt blir også feil. Da har du flere muligheter: * Kjøp en merkemaskin eller sprittusj, og tegn på tastene. * Kjøp klistermerker, som nevnt i et innlegg over. * Bare memorer alt sammen. * Bytt hele tastaturet. * Hvis tastene er lette å plukke av for rengjøring, kan du kjøpe et tilsvarende norsk tastatur, og bare bytte de knappene som er forskjellige. * Bli vant til å bruke amerikansk tastaturlayout. Det funker greit, bortsett fra at du mangler ÆØÅ. Opprett tastatursnarveier for dem i kontrollpanelet i Windows. Det er ditt valg. Men hva oppnår du ved å kjøpe den i USA? Prisen er sannsynligvis ikke mye lavere, da elektronikk er en av de få tingene som er billig i Norge. Og du har "ingen" forbrukerrettigheter der borte. Endret 18. januar 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
gaffel1 Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg er i usa nå, og skal være der i et halvår til. Pcen jeg har nå ble ødelagt, så må kjøpe ny, og vil helst ha med norsk tastatur på. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Da har du løsningene som skrevet over. Klistremerker eller fysisk bytte. google modellen din , evt youtube så ser du for din modell. For 99% av modellene er det noe som tar 30sek maks. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg er i usa nå, og skal være der i et halvår til. Pcen jeg har nå ble ødelagt, så må kjøpe ny, og vil helst ha med norsk tastatur på. Da er det vel bare å spørre i butikken som har den PC'en du vil ha? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå