Ole3 Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Her har jeg gått meg fast ... Har nettopp pakket opp en flunkende ny HP ProBook 4740s med Windows 8. Maskinen lister opp en rekke nettverk, men ikke mitt. Jeg har et trådløst nettverk fra "dampens dager" basert på et 3Com OfficeConnect Wireless 11a/b/g access point. Nettverkspunktet fungerer utmerket på alt annet utstyr jeg har, inkludert nye smartphoner. Men altså: Ikke noe signal på Windows 8-maskinen. Det er da ingen protokollendringer som skulle tilsi at HP-maskinen ikke ser aksesspunktet? Hva er feil? Hvordan feilsøker jeg videre? HJÆLP Takk! Ole Endret 18. januar 2013 av Ole3 Lenke til kommentar
War Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Edit, teknte feil veg. Endret 19. januar 2013 av War Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Nå tenker du feil vei War :-) Maskiner med 11n er nedoverkompatible til 11b/g. Ole3, prøv å bytte kanal på nettverket ditt til mellom 1 og 11. Løser dette problemet, så har du innstillinger for feil land på trådløs i maskinen. 1 Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Takk Jan! Jeg gjorde noen tilfeldige forsøk sent natt til i dag. Ett av dem var å sette aksesspunktet til en kanal manuelt. Aksesspunktet sto i utgangspunktet til auto. På kanal 2 fikk jeg kontakt. Det kan godt være at AP opprinnelig hadde valgt kanal 12 eller 13. Jeg *lurer på* om loggen sa kanal 13. Etterhvert kan jeg se om jeg kan konfigurere PCen til å akseptere kanal 12 og 13 også, jeg må bare komme over fingertrøbbelkneika på Windows 8. TAKK! Ole 1 Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Etterhvert kan jeg se om jeg kan konfigurere PCen til å akseptere kanal 12 og 13 også, jeg må bare komme over fingertrøbbelkneika på Windows 8. TAKK! Ole Nå har jeg kommet litt høyere på lærestigen til Windows 8. Maskinen benytter Ralink RT3290 802.11bgn WiFi-adapter. Jeg ville trodd Egenskaper | Avansert var stedet å sette bruk av kanal 12 og 13, men ser ikke noen slik mulighet her. Har dere noen forslag? Jeg bruker siste versjon av driveren. Igjen: Takk for hjelp! Ole Endret 19. januar 2013 av Ole3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå